Laga telefon från 2012 i Thailand ?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Victorww, 11 dec 2015.

1. Victorww

Victorww Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej, jag skall till Thailand snart och då undrar jag om man kan få en HTC One X+ lagad?
    Det är min favorittelefon, och vill ha kvar den, men oturligtvis är den trasig, och därför undrar jag om det finns någon här med erfarenhet av att fått äldre telefoner lagade utomlands? Tackar på förhand.

2. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Hej, och välkommen till Swedroid.

Vad är det för fel på din telefon?
    Varför kan du inte få den lagad här?
    Vad det än är för fel på den så lär det också vara dags att byta batteri på den.

Jag gissar att du ska dit på semester,. är du verkligen beredd på att ödsla din värdefulla tid på att jaga en reparation till en gammal telefon.

Då din telefon är lite äldre så är chansen att de ska ha delar på lager ganska liten. Och ska de beställa så lär det ju ta ett tag innan delarna finns hos dem, inte så stor chans att det hinns med under tiden du är där (om det nu är en kortare semesterresa)
    Du ska heller inte räkna med att få originaldelar.

Thailand är ju rätt stort så en fråga är ju var du ska någonstans och sedan söka på ställen i närheten.
    Det finns många mindre affärer/verkstäder som reparerar telefoner.

Skulle du ha tur att hitta någon som kan laga din telefon, se till att få ett pris innan på vad som ska lagas, helst på papper. Så du inte lämnar in den för trasig skärm och sedan står där och de säger att de också böt batteriet, USB porten eller något annat.

Ska du till Bangkok så är MBK ett givet val. Där finns flera butiker/verkstäder som lagar medans man väntar.
    Men som sagt, räkna med att leta innan du hittar någon som har delar till din lur på lager.

Själv hade jag en One X och var väldigt nöjd med den och kan förstå din vurm för den, men är den verkligen värd besväret. Det finns ju telefoner som motsvarar dess prestanda för ganska lite pengar idag. Måhända inte en HTC, men ändå.

Hur du än vill göra så lycka till!

Har du en trasig skärm? Det är inga större problem att byta själv.
    Har du en trasig USB-port? inga större problem heller.
    Har du dålig/ingen mottagning på WiFi, Inte heller ett större problem, dock lite risky att ordna utan att man böjer sönder kontakterna som sitter emot antennen i skalet.
    Jag har bytt skärm och fixat WiFi på min One X.

3. ljung4

ljung4 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag har lagat en Galaxy S3 i Bangkok. Snabb smidig service, de bytte display på 45 min och det fungerade bra. Det var någon galleria som jag inte minns namnet på, som hade en massa serviceställen för mobiltelefoner. Priserna var bra (pruta). Fråga runt så vet säkert någon vilken galleria jag menar.

4. sektledaren

sektledaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

MBK?