Lagg/Fördröjning vid videostreaming

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av RobertRoos, 14 mar 2011.

1. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Hej!

Jag har när jag kollar på tv genom bland annat appen för Kanal5 eller för Viaplay problem med att endera blir det fel förhållande mellan bild/ljud, eller att det blir rosa bildrutor, eller bildrutor som hänger kvar.

T.ex. i appen för Kanal5 så händer det ofta att ljudet kommer före själva bilden, med några sekunder. Vilket gör att man inte kan kolla på det man vill direkt, är ju extremt irriterande.

I appen för Viaplay så blir det istället så att i övergångar mellan scener och liknande så hänger bildrutor från den gamla scenen med kvar över till nästa i ett virvar av pixlar, ni förstår säkert vad jag menar.

Händer detta för er också? Finns det i sådana fall något man kan göra åt det? Skulle verkligen vara toppen om det gick att fixa så man kan hänga med i kvalserien genom mobilen i veckan. ;)

Kör med Darky's v9.3 och DamianGTO.

2. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Lagget har jag inget svar på.
    Vad det gäller frysbilder och rosa saker så tror jag mig vet att det beror på uppkopplingen.
    Att du för tillfället inte får tillräckligt med kräm för att videon ska hänga med.
    Skulle kunna vara att lagget beror på detta också.
    Men känns långsökt då, tror jag, appen prioriterar ljud och jobbar ikapp med videon när bandbredden är bättre.

3. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag tror inte att det har med själva uppkopplingen att göra tyvärr, för här hemma är jag uppkopplad mot wifi och får samma resultat trots det. :/ Vad jag tänker mig är att det handlar om något bufferproblem, att appen inte bygger upp någon som helst buffer alls, utan hela tiden "uppdaterar". Jag har ingen aning.

En sak till, i kanal 5 appen är det deras egen spelare, genom Viaplay spelar man upp videos i den inbyggda spelaren i Android, så det verkar ju vara något utanför spelarna som påverkar detta.