Lagg, försvunnen app och ikontext

Diskussion i 'Blade' startad av v0peer, 6 jan 2011.

1. v0peer

v0peer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

Köpte nyligen en ZTE Blade och är mycket nöjd. Det är dock ett par saker jag jag funderat på och inte hittat någon bra lösning till. Hoppas ni kan hjälpa mig med detta.

1. Kör ADW-launcher och tyckte det fungerade bra i början men har nu upptäckt att alla spel (Angry birds och Doodle jump) börjat lagga som satan sen jag installerade det. Är det någon mer än jag som har detta problem? Kan det bero på något annat än launchern? Någon som har tips på någon annan bra, enkel och laggfri launcher? Har testat LauncherPro men tyckte gratisversionen var för begränsad.

2. Varför syns inte hela ikontexten? Är den längre än typ 8 tecken blir det ju texten kapad eller utfejdad. Tycker det ser så otroligt fult ut att jag får lust att slänga telefonen i väggen varje gång jag ser det. Finns det något sätt att åtgärda det?

3. Har två kompisar som har SE X8 och HTC Wildfire och de hittar "SVT Play" på Appstore men inte jag. Varför? Har för mig att det är samma version av android (2.1?) i Bladen och X8an men jag kanske har fel?

Hoppas någon har tid och lust att hjälpa mig med detta. Vill också önska alla en trevlig fortsättning på det nya året!

2. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286

MINA ENHETER

3. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Testade du att installera den?
    Jag hittar svt play i appbrain men när jag klickar market så får jag upp "kan inte hittas" typ.

Fast vad jag läst så är den appen inte spec bra, dålig kvalite på filmerna.
    Har ist bookmarkat deras hemsida för mobiler.

4. v0peer

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

5. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286

MINA ENHETER

Scannade jag QR-koden så kom jag in i Market och hittade den där så det fungerade allt. Ifs kör ju jag 2.2 så det kanske är nått sånt?

6. Mr monocle

Mr monocle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vet inte om du använder gratisversionen men jag kör nya betalversionen ADW Launcher EX och har inte upplevt några problem med lag. Snarare flyter det bättre men det är säkert ren inbillning :) Enligt utvecklaren är det bland annat "Lots of code improvements" vad det nu kan innebära plus en massa annat gott. Helt klart värt runt 20 kr iallafall.

I ADW Launcher EX kan du ställa in storleken på ikontexten eller skriva texten i två rader. Blir mycket snyggare. Vet dock inte om den funktionen finns i gratisversionen.

Jag kan inte heller hitta SVT-play appen men har löst detta genom att lägga http://svtplay.se/mobil som ett bokmärke och sedan skapat en genväg till bokmärket på homescreenen. Blir en fin SVT-play ikon dessutom. Kanske inte direkt svar på din fråga och något du redan kanske testat men jag tipsar om det ändå.

God fortsättning!

Last edited: 7 jan 2011
  7. v0peer

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack så mycket för svaren!

Det låter som att det är värt att testa betalversionen av ADW Launcher. Smart lösning ang SVT-play också! Ska prova det.