Fråga: Lagg och hög latency, funderar på att sälja!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av richarddd, 11 apr 2012.

1. richarddd

richarddd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Fick i dagarna hem min sprillans nya HTC One X.

Riktigt schyst design och det känns som ett kvalitetsbygge. Dock är mjukvaran rena skämtet. Jag äger också en Galaxy S2 (rootad med sensaste versionen av cyanogen 9) och den springer cirklar runt min One X. Galaxy S2n är i princip lika följsam i gränssnittet som iphone 4/4s (iphone är lite lite vassare, förmodligen pga prioriterad Rendering). Även stock romen på S2an var mycket snabbare än stock romen på HTC.

Kan knappast vara hårdvaran som är dålig, eller? Kan inte riktigt förstå hur HTC lyckas göra sitt "sense" skin så fruktansvärt dåligt med helt ny version av både telefon och mjukvara (syftar på sense 4). Jag bokstavlingen "hatar" lagg samt vill ha så lite delay/latency som möjligt (och vill hålla mig till Android), tror ni det kommer ordna sig när schysta roms kommer ut? Eller ska man sälja den och köpa S3 när den nu kommer?

Känns tråkigt att bli så besviken när en 1 år äldre telefon presterar bättre, skärpning HTC! :(

2. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Har fetmarkerat svaren på din fråga som du faktiskt svarar på själv enligt mig. ;)

Just för att hårdvaran och mjukvaran tillsammans i HOX'en är ny är den ej optimerad ännu. Det tar lite tid att släta ut grejerna. Så är det alltid när saker är nya enligt min erfarenhet.

Och SGS2an presterar just så bra för att den har ett år på nacken nu och är förbi barnstadiet.:)

3. richarddd

richarddd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har rätt! Det ligger sanning i det du säger :) Dock va min s2a även som ny mer följsam än vad min One X är idag, kanske för samsung optimerat sin egen hårdvara bättre? (Exynos processorn)