Problem: Lagg och konstigheter efter 4.4.2 Kit Kat

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av EndZone, 22 feb 2014.

1. EndZone

EndZone Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blir helt galen av alla konstigheter efter installationen av nya operativsystemet android 4.4.2 eller Kit Kat.

Hemknappen laggar. Måste trycka två gånger låååångsamt, för att komma till hemskärmen. Två gånger snabbt startar Voice - funktionen. Hur många gånger råkar den starta när jag ska stänga ner ett program??? MÅNGA

När jag ska stänga aktiva program trycker man in hemknappen länge. Det funkade jättebra FÖRR. Nu laggar telefonen fast eller visa svart skärm. Ibland dyker aktiva program upp, sent. Laggigt. Men oftast inte. Jag måste trycka på knappen på högersidan, (släcka skärmen), två gånger, då dyker aktiva program upp. Sen trycker jag på hemknappen för att stänga. Men som du vet funkar det dåligt... Så oftast blir det svart skärm. Trycker en gång till och är jag på hemskärmen... Om inte Voice startade igen.

När jag låst upp telefonen är skärmen okänslig. Jag försöker trycka på ikoner, men ingen kontakt. Jag måste trycka på hemknappen för att aktivera skärmen.

Alltid måste denna hemknapp tryckas två gånger efter uppdateringen. Varför???

Tillbaka knappen är också konstig och beter sig inte som förr. Överhuvud taget är det svårt att backa och stänga program.

När jag använder kameran och trycker på tillbaka-knappen laggar allt fast. Frysning i 20 sekunder, minst. VAD HÄNDER???

Så här kan det inte vara i längden. Då är det reklamation - och det blir det. Finns ingen annan väg nu.

Last edited: 22 feb 2014
  2. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

La du in en Polsk rom genom Odin?

Sent from my Note 3 using Tapatalk

3. Miiliio

Miiliio Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 318
    Operatör:
    Tele2, Tre, Halebop
    Telefon:
    Iphone 16 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Tre, Halebop
    Telefon:
    Iphone 16 PM
    Info:
    Epix Pro Gen2 , Airpods 4 ANC
    Telefon 2:
    Samsung S25 Ultra
    Platta:
    Tab S9 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Mini 6
    Har du kört om hela telefonen också? Alla program du hade.. Alltså blåst telefon helt??

Jag hade samma problem efter att jag kört in kitkat, blåste hela mobilen och allt.. Till slut hittade jag felet, för mig var det en beta version av SwiftKey som fuckade upp telefonen.. Efter det har det fungerat utmärkt.. Så du kanske får prova steg för steg för att se när den börjar balla ur..

EndZone gillar detta.
  4. EndZone

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svar, svar

Nä - ingen Polsk rom.
    Helt vanlig uppdatering som laddades ner automatiskt och jag följde instruktionerna på skärmen. Det var för några dagar sedan, och alla problem började då.

Inte blåst telefonen, men... hör här:

Nu, efter inlägget, har jag avinstallerat några appar. Startat om telefonen en eller två gånger OCH ... MAGI ... efter några timmar här på eftermiddagen, så har problemen slutat. Den verkar börja bete sig som vanligt igen.

Alltså, det funkade inte direkt efter omstarterna... Men nu.

Så otroligt märkligt. Till och med lång-klick på hemknappen funkar och jag kan stänga ner program igen utan lång omväg via sidoknappen etc.

Tack för sympatin, på något sätt kanske det hjälpte... ???

5. Miiliio

Miiliio Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 318
    Operatör:
    Tele2, Tre, Halebop
    Telefon:
    Iphone 16 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Tre, Halebop
    Telefon:
    Iphone 16 PM
    Info:
    Epix Pro Gen2 , Airpods 4 ANC
    Telefon 2:
    Samsung S25 Ultra
    Platta:
    Tab S9 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Mini 6
    Brukar vara program som jävlas som sagt.. För mig var det beta från SwiftKey..

6. EndZone

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och förresten... Apropå swiftkey, jag har ju använt liknande appar för att få tillgång till ett numeriskt tangentbord - som det ser ut på en miniräknare. För ett tag sedan avinstallerade jag allt sådant, för jag blev så besviken. Det verkar som om INGEN har den i betalversion. A.I. hade den i gratis varianten - som kopplades ur och krånglade för man skulle betala. I betalversionen fanns den inte. Så himla sjukt!!! Vill verkligen ha numeric keyboard. Allt annat fancy stuff är ju bara kosmetika...