Laggar er skärm?

Diskussion i 'Samsung' startad av incarnated, 1 september 2011.

1. incarnated

incarnated Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Min home screen laggar när jag byter sida samt släpar runt applikationer. Jag hämtade ut den på posten alldeles nyss. Ska det vara så här? Den är inte "smooth", med andra ord.

EDIT: Jag tror att det blev lite bättre när jag tog bort live-bakgrunden. Har ni upplevt liknande problem?

Last edited: 1 september 2011
  2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Ja, jag rootade och flashade custom ROM och OC kernel. Nu fungerar det mycket bättre.

3. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Min hemskärm är fruktansvärd när jag använder live-bakgrund. Annars inte. Jag har förstått att detta kan lösas av en framtida uppdatering. Någon som vet?

4. Erol

Erol Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Har märkt att det laggar mer ju fler widgets man har på hemskärmarna,
    värst verar "beuteful widget" vara, dvs. rippen på htc väder/klocka.

/ Erol

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

5. incarnated

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det är ju jävligt segt. Man vill så klart att sin platta ska bete sig snabbt om inte för det praktiska så för det visuella.

6. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Om du är beredd att roota och byta ROM för att få mycket bättre flyt på din platta så la jag in lite kommentarer om det här:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=52237

7. incarnated

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Är det en "inofficiell officiell" version av Samsung? Betyder det i så fall att de lär släppa en uppdatering snart? Jag vet tyvärr inte hur man rootar. Raderas allting om och om igen när man uppdaterar/installerar den ROM man har lagt i? Finns det någon steg-för-steg lista på hur man gör? Du säger att instruktionerna är luddiga. Jag vill inte ha sönder någonting!

8. incarnated

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag verkar även uppleva något annat fel. Jag hade plattan kopplad med USB till datorn när jag var borta en fyra timmar, och visserligen så hade den 60% procent batteri när jag kom tillbaka, vilket är mer än när jag gick, men det är ett rött kryss för batteriet, och den borde väl ha laddats mer. Vad betyder det röda krysset på batteriet i hörnet?

9. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Ja, det är en läckt version av mjukvaran. Tror dock aldrig vi kommer få se just denna versionen släppas officiellt, utan tror (och hoppas) att nästa officiella uppdatering kommer vara baserad på Android 3.2.

Rootningsguide finns här i forumet, men du behöver bara följa steg #1. Det är mycket enkelt. Följ sedan instruktionerna jag postade i den andra tråden. Tänker inte förklara utförligare än så då jag har gips på högra handen/armen och skriver detta med Swype. :-P

Du kommer troligtvis inte behöva göra en factory reset i stock recovery igen på ett tag efter du lagt in denna ROM så nej, allt kommer inte raderas "gång på gång". Data wipe/factory reset i ClockworkMod (CWM) recovery raderar heller inte personliga filer på Taben.

Hoppas detta hjälper något iallafall. :-)

incarnated gillar detta.
  10. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Taben laddar inte via USB när den är påslagen, utan endast när den är avstängd. USB-porten ger för lite ström så att ladda den därigenom tar dessutom mycket längre tid. Använd väggladdaren istället.

incarnated gillar detta.
  11. incarnated

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tack! Jag får fundera på hur jag ska göra. Jag är inte dum eller något och om jag lade manken till så skulle jag säkert kunna lösa det, men jag googlade den där romen, kom till xda och folk verkar uppleva problem, enligt tråden. Jag vill inte finna mig själv med problem som inte är officiella. Jag hoppas Samsung släpper en uppdatering snart.

Tack så mycket. Jag får sätta den på laddning när jag sover.

EDIT: Ännu ett problem är att när jag försöker ladda ned t.ex. DicePlayer Trial från market, så fastnar det på "väntar på installation". Gah!

EDIT 2: Jag startade om plattan två gånger och nu så är Market chill.

Last edited: 1 september 2011
  12. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Problemen kommer du inte uppleva om du följer instruktionerna jag gav. Jag lovar. :-)

Ja, market kan uppträda väldigt märkligt ibland. Men försöker man några gånger till så brukar det lösa sig. Google behöver verkligen uppdatera market för tablets..

13. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

För att bara få bort allt lagg i hemskärmarna så kan du ladda ner ADW EX . så gjorde jag och nu är min tab underbar. skulle hata den utan den launchern. där kan du ändra allt i stort sett. samt att flytet går inte att få bättre! Jag lovar dig att du blir nöjd.

14. Showbiz

Showbiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Måste man roota plattan för att köra adw ex eller hur funkar det?

15. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Nej.

Showbiz gillar detta.
  16. incarnated

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det börjar bli lite sent nu, men jag får kolla in det efter träningen i morgon!

Jag har ADWLauncher EX på min SGSII tillsammans med DarkEdge.Blue. Det ser riktigt snyggt ut!

Jag drar nog ned den till tabben också.

Jag tar för givet att han menar ADWLauncher EX, och då behövs ingen rootning. Den kostar en tjuga på Market.

17. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det är ju bedrövligt hur illa den beter sig helt original, hackar riktigt fult vid swipe.

Stod i butik & hörde kommentarer av två unga killar som jämförde Ipad & Samsungen, dom var oerhört kritiska till den senare så jag testade lite själv & genom att jag är van frugans Ipad2 så höll jag faktiskt på att få en chock!

Kul att höra att en annan Launcher löser det hela men det är synd att Samsung inte kan fixa flytet bättre, dom tappar många kunder direkt i butik som den beter sig nu...

18. Showbiz

Showbiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag installerade adw ex, flytet är fantastiskt mycket bättre, inga problem att widgets laggar ner.

Jag funderar dock på en sak, om man väljer att använda adw ex som default men vill använda stock launcher, vart kan man ändra tillbaka detta?

19. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Dra hem home switcher från market, mycket smidigt.

20. nickwarn

nickwarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

tseta nya market uppdateringen för telefoner, den funkar riktigt bra. Den nya versionen spaltar sig i mina appar så man kan scrolla till vänster och ha info till höger precis som tab versionen. Och så får man möjligheten att söka från mina appar fönstret plus att min inte behöver skriva hela ordet i sökrutan utan precis som på telefonen kommer det föörslag efter ett par bokstäver. Testa, den är både snabbare och stabilare.

maba gillar detta.