Laggar och kraschar med Mega Jump? Olikt mot iPhone?

Diskussion i 'Desire HD' startad av carleman, 26 dec 2010.

1. carleman

carleman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har spelat en del Mega Jump och noterar att telefonen kan börja lagga (hacka/sega) när man spelar vilket jag aldrig har varit med om när jag spelar det på iPhone? Vad jag förstår så finns det ingen telefon med Android som har mycket bättre prestanda än Desire HD och ändå laggar det bitvis, till skillnad från iPhone. Beror detta på Android eller en "dåligt" utvecklad app?

Sen kan även hela telefonen krascha när man spelar. Ett sätt att få fram det är att konstant hålla telefonen till t ex. vänster. Då börjar iaf min telefon lagga massor och sen oftast så fryser den till och helt enkelt kraschar. Och då är det inte bara appen som kraschar utan hela telefonen. Alla knapparna slutar att fungera och skärmen är helt låst.
    Antingen så väntar man för att så småningom så startar telefonen om sig, eller också blir det att ta ut batteriet.

Några fler som upplever detta?

2. lang0liers

lang0liers Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Laddade hem det från market men det laggade inte på min DHD. Dock så betedde sig huvudmenyn lite konstigt (skulle tro på dåligt portande från ifånen).

Har du uppdaterat telefonen?

Annars kan du ju testa Hyper Jump som är samma spel i princip tills de uppdaterar Mega Jump. :teeth:

3. carleman

carleman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag uppdaterat telefonen precis och för tillfället går det fint :) det laggade inte konstant tidigare men om det började hända mkt samtidigt så kunde det lagga mer eller mindre. Att den hänger sig helt har jag inte heller kunnat återskapa för tillfället men det kan lika mkt bero på att jag inte har lika många program igång nu som jag hade då (eftersom jag som sagt precis har uppdaterat den och då startar den ju om sig).

4. Division

Division Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Inga problem för mig. Blir lite konstig i "alla program" menyn men det är bara för någon sekund.

5. Fnikanor

Fnikanor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hade lite problem med Mega jump i början med att menyerna tjabblade lite och så laggade det något i början. Men efter uppdateringen som kom kring julhelgen så verkar det ha löst sig. Så prova att uppdatera det så kan det lösa sig.

carleman gillar detta.