Problem: Lagringsutrymme- slut

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av pj87, 27 mar 2012.

1. pj87

pj87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Tja, Jo jag har fått slut på lagringsutrymmet på mobilen många gånger och även nu.
    Har sökt på trådar men ingen som jag fått nått bra svar ifrån.
    Jag har tagit bort appar som jag inte använder så ofta för att kunna uppdatera dom som e viktiga men nu har jag kommit till gränsen där jag har bara viktiga appar å jag har 5 uppdateringar på lager men kan inte ladda ner dom.

Jag har fört över dom jag kan på sd-kortet med app2sd men har nu sett att det är alla skitappar som sony/android? har installerat å som jag aldrig använder som suger ur minnet.

Är dålig på att rensa cachen då jag inte vet vilka appar man törs rensa på då jag vill ha kvar saves i spel och inställningar i program.

Root kan jag ingeting om och jag tycker det verkar lite svårt även om d finns bra guider så är jag rädd att den ska bli brickad eller strula om jag ska lämna in den.

Varför ska man få så många onödiga appar som man inte kan ta bort när man ändå inte använder dom?
    Finns det nått jag kan försöka göra som det ser ut nu eller e jag tvungen till Root?
    Irriterande som fan att ha loggan i statusbaren att ja har inget minne + att ja inte kan uppdatera fast jag har 25mb kvar.

MVH PJ

2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Uppdatera dom en åt gången som kommer det troligen lösa sig.

Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk

x10_minipro gillar detta.
  3. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

4. pj87

pj87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER