lågt samtalsljud

Diskussion i 'Galaxy Mini' startad av Mr_john, 1 dec 2011.

1. Mr_john

Mr_john Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

finns det nått sätt att skruva upp ljudet i en mini...helt omöjligt att höra vad som sägs i telefonen om man inte springer omkring headset och det är både opraktiskt för min del och även farligt
    såg nånstans att man skulle kunna knappa in en kod för att komma åt inställningarna i telefonen men har ingen aning om vilken kod
    som det är nu krävs det ett helt tyst rum och fingrar i andra örat för att ens ha en chans att höra nått
    tips :) nä inte tops har testat det

Last edited: 1 dec 2011
  2. Rockmuppen

Rockmuppen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    På sidan av mobilen har du voymknappen om du inte redan testat den. I annat fall skulle jag rekommendera ett besök i butiken där du köpte den. Jag hoppas du inte är en av de som köpt eget displayskydd på Clas Ohlson och satt plasten framför högtalaren *fniss*

3. Mr_john

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

nja knappast och jag vet vart volym knappen sitter tack

4. Rockmuppen

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Skämt å sido, hur lågt snackar vi om? Har det alltid varit lågt eller har det uppstått på senare tid? Testat göra en total systemåterställning?

5. Mr_john

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

testad det med ja....ja det har varit grymt lågt hela tiden
    och vi snackar lågt...som om den du pratar med inte pratar i rätt ände av telefonen...alltså väldigt lågt
    ok jag kanske är lite bortskämd med ericssons ljud men så här illa ska det inte vara
    och jag har helt enkelt inte råd att förstöra fler ericsson telefoner på ett tag
    jag får ju betala dom själv , jo det finns ju sonim men den har ju heller inte den hållbarheten som jag i så fall skulle behöva , inte kan den det android kan heller å så är den dyr i onödan och jag måste ha telefon med mig ut,,,,enda som jag retar mig på är ljust att det är så jäkla lågt ljud...om som du sa....man skulle tro att plasten satt kvar över högtalaren men det gör den inte

6. shma666

shma666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

prova med tryckluft. får jag metallspån i högtalaren får jag samma fenomen. blir det bättre med högtalarfunktionen?

7. Rockmuppen

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Kan ju vara ett fel på den ursprungliga programvaran så den kanske måste repareras, eller så kan det vara ett komponentfel eller glapp. Tappar man den i backen så kan något rubbas och har man otur pajar den helt.

Att köra med tryckluft är som att använda svetslåga för att få bort klistermärken. Ajabaja...

8. shma666

shma666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

jag menade inte 11 bar direkt