Problem: Långsam note efter 4.1.2

Discussion in 'Galaxy Note - Allmänt' started by fikkser, Jul 23, 2013.

1. fikkser

fikkser Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag installerade 4.1.2 och sedan dess har Noten blivit segare och segare (gjort systemåterställningar innan och efter installation).

Har inte särskilt många appar eller så. Använder musikspelaren, Chrome, Facebook och vanliga webbläsaren mkt.

Nu har telefon****** blivit så gott som oanvändbar. Ibland är det upp till 10 långa sekunder delay på saker jag gör, t.ex. byter låt på headsetet. Starta kameran är inte heller så kul. Dock flyter det oftast "bra".

Dessutom klagar eländet på att det är insufficient storage när jag ska ladda ned/uppdatera appar, detta trots att ingenting är fullt. Det är bara system som är nära att vara fullt 1.77/1.97 gb, men det kommer man väl inte åt att rensa själv?

Hur upplever ni era Notes efter 4.1.2? Vad hade ni gjort om ni var jag? :)

2. csidroid

csidroid Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

nu har jag ingen note, men det känns inte normalt att den klagar på att minnet är fullt utan att det är fullt, testa att rensa internal sd car,exteral sd (om du har) gör en fabriksåterställning igen o se hur det funkar

EDIT: såg nyss att jag är två dagar sent men bättre sent än aldrig

3. torkel_b

torkel_b Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Du kan alltid ta bort cache för de appar som har det, ladda ned Disk Usage för att få bra överblick. Välj App storage och ta bort cache på de appar som har väldigt mycket sådant (t.ex Chrome, Google+). Alternativt avinstallera appen du ska installera och installera om istället för att uppdatera. För att komma åt att radera cachestorlekar mm för en app i Disk Usage så klickar du på appens namn och sedan på Show.
    Funkar för mig varje gång.
    Att den går segt är en annan femma, kan det vara någon Samsungapp som ligger och försöker logga in utan att lyckas? Kör CPU-spy och se om den någonsin går ned i Sleepläge.

4. Rallypuff

Rallypuff Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också problem med att det är långsamt ibland, plus att några appar hänger sig ofta. Bl.a. Gp, avanza & smhi vilket inte hände förut.

Har provat det mesta basic som fabriksåterställning, ominstallerade appar etc, inget hjälper. Funderar på att testa en custom rom och se om det blir bättre.

5. NiQ3

NiQ3 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har samma problem. Även touchen är seg ibland vid uppstart från vila.

Först fick man vänta ett par månader innan uppdateringen kom till Sverige, och när den äntligen kom, så blev telefonen mycket sämre..

Jag antar även att detta kan vara den sista androidversionen Note 1 får i Sverige?

Detta är min sista Samsung telefon då dom uppenbart inte kan sköta sina uppdateringar själva...

6. bl-gr-n

bl-gr-n Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade också samma problem efter uppdateringen.
    Gjorde en Fabriksåterställning och det löste problemet.

Alla kontakter var kvar men fick hämta hem alla appar (som jag ville ha kvar) och om konfigurera mobilen till eget tycke och smak.

Såg sedan att det var dubbletter (några var app+widget) av appar från Samsungs bloatware. inaktiverade dessa och Google appar som jag inte kommer använda.

Minneskortet lämnades orört men det interna 16GB var rensat.

Säkerhetskopiera alla filer och kontakter som är dig kära.
    Vill du ha hemskärmen, precis som före, ta skärmdumpar och spara dem
    Ta ur minneskortet (Inte nödvändigt men använder du det, för säkerhetskopior, så är det en extra säkerhet).
    Starta N7000 genom att trycka i knapparna som bilden visar... och sedan vänta i en halv evighet :)

7. fikkser

fikkser Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, tack för svaren om än sent, har varit inaktiv ett tag. Antar att ännu en Fabriksåterställning är det första att testa, sedan leta efter någon annan rom.

8. torkel_b

torkel_b Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Min Note har på senare tid också blivit väldigt seg med 4.1.2 och startar om sig spontant kanske 1-2 gånger i veckan plus att den ibland helt kraschar när blixten används. Jag gjorde en fabriksåterställning men ser att det interna USB-minnet aldrig rensas, är inte det meningen med hard reset?
    Jag har 1.34 GB ledigt av 10.9GB, det är massor av kataloger med data från gamla appar och jag vill ha telefonen så ren som det bara går, finns det någon annan reset som rensar mer? Jag kan förstås gå loss och radera de kataloger som hör till appar jag inte har installerat om ännu men det är totalt 134 kataloger och förutom dem ett hundratal tmp-filer så det skulle vara skönt att slippa göra det manuellt plus att jag förmodligen kommer att "råka" radera något som gör den obrukbar. Eller nåt.
    Någon som har tips?

Edit: Inställningar/Lagring/Formatera USB-lagring gjorde ett bra jobb med att rensa ALLT! :)

Last edited: Sep 9, 2013
  9. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

MINA ENHETER