Fråga: Långtryck i tangentbord typ SwiftKey

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av Herrputte, 29 nov 2020.

1. Herrputte

Herrputte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    270
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    God dag!

Skriver en hel del på telefonen och tänkte ta itu med att ordna ordentligt på min nya iPhone. (anser tangentbordet som följer med är rent sagt ut svindåligt)

Jag har genom åren tillslut fastnat för SwiftKey (tom köpt då det begav sig) och gillar att ha extra symboler på tangenterna så jag typ bara långtrycker och kan få upp tex ett plustecken. Glad i hågen laddade jag ner den till iphonen. Dock ser jag att den är begränsad jämfört med Androids SwiftKey. Det enda man kan få är en extra rad med siffror (vilket iof för mig är ett stort lyft)

Läser diverse forum och noterar att Microsoft (som numera äger SwiftKey) tydligen inte kommer att fixa det. Har även undersökt gboard och försökt meddels googling att finna ett tangentbord som beter sig så som jag vill ha (långtryck a la SwiftKey)

Så.... Härmed frågar jag här om någon känner till om det går att lösa eller det bara är att gilla läget?

2. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    gilla läget, jag har samma syndrom som dig men man vänjer sig efter att tag att det tyvärr är så här på iOS :P
    (kör oxå SwiftKey)

Herrputte gillar detta.
  3. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Jag installerade just Gboard från Google. Det var en befrielse :) Äntligen har tre språk som funkar seamless. Snackar och skriver ju på Engelska, Norska (Danska och Finska också förvisso) mem mest sv, en och no så det var väldigt skönt. Undra varför Apples eget tangentbord är så lame i telefonen (iPad är mycket bättre, men där finns det mer plats också förvisso)