Laptop som klarar spel

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Sallis, 16 jan 2016.

1. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

I dagsläget äger jag en 13tums 128gbs rMBP (mid 15) samt en egen byggd stationär.
    Imorgon flyttar jag till en ny lägenhet innanför tullarna med tjejen. Tyvärr verkar det se mörkt ut för min stationära, bostadsytan är knapp och den stationära sållas alltså bort i flytten.
    Då jag är väldigt nöjd med min laptop har jag lite svårt att se på andra. Jag ville införskaffa 15 tummaren (macbooken) med 512gb SSD + Grafikkort, 128gb SSD och endast intel grafik kommer inte räcka för mig. Visst att jag gärna betalar extra för design och kvalité, men 27000 för en laptop lägger jag INTE ut.

Ute efter att datorn klarar av Wow, CS: GO, D3, gärna maxad. Är redo att betala för kvalité, format etc utöver den ordinarie hårdvaran. +- 15k är jag villig att betala.
    Tittat på denna, vad tros? Har ni några bättre alternativ? Även tittat på Alienware, någon som använt deras maskiner? Tack för alla tips!
    https://www.komplett.se/product/853...bara/datorer/asus-zenbook-pro-ux501jw-156-uhd

2. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
  3. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Trevligt med lite mer ram och en större hårddisk (nåja, mindre ssd), vet inte riktigt om jag gillade designen, föredrog den silvriga :) Men tack för rekommendationen, kommer definitivt ha den i åtanke.

babydroid gillar detta.
  4. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo