Larma med mobilen. Hur?

Discussion in 'Applikationer' started by kamilenski, Dec 27, 2018.

1. kamilenski

kamilenski Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns det någon app (Android) som låter mig använda mobilen som larmcentral?

Jag har tänkt mig lämna gammal mobil i stugan. Så fort någon skulle bryta in sig (fönsterkross, röst) vill jag att mobilen ringer upp mig. Så att jag kan avgöra vad händer i stugan.

Finns det?

2. pitrus-

pitrus- Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Jag skulle säga att mobilens sensorer är alldeles för opålitliga för att förlita sig att klara en så pass viktig uppgift. Kollade runt lite, och det finns många appar för att skydda just telefonen från att användas utav otillbörliga men det som riktar sig just mot att varna för rörelse eller oväntade oljud tycks förlita sig på extern hårdvara.

Men om du likt mig har en Synology nätverksdisk hemmavid så kan du iaf installera DS Live Cam på en överbliven telefon för att omvandla den till en IP-kamera som integrerar sig med Synology Surveillance Station som kan åtminstone skicka mail eller push-notiser vid rörelse men som då även spelar in ljud, kanske till och med så det går att sätta larm vid oljud om man gör det genom Surveillance Station istället för genom appen. Kan testa när jag har tillgång till en dator.

3. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Edward Snowden har ju släppt en app som heter Haven som låter som det du söker. Programmet befinner sig i beta stadiet men verkar väldigt intressant oavsett.

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.havenapp.main

4. kamilenski

kamilenski Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fan vad bra! Exakt det jag behöver!
    Tack

Oceanic likes this.