Larmet går inte alltid...

Diskussion i 'Blade' startad av Duedate, 10 nov 2010.

1. Duedate

Duedate Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Problem: Väckningsfunktionen fungerar inte alltid. Jag har lagt in larm mån-fre klockan 07:15 så jag kommer upp på morgonen. Tyvärr så har inte telefonen larmat och jag vet inte varför. Ibland larmar den, men inte alltid. Innan jag gick till sängs igår så kollade jag så att klockan var igång och larmet satt men det hjälpte föga. Vad kan det vara som ligger bakom detta?

Kan tillägga att jag är grön på Androidtelefoner, min Blade är den första. Telefonen är Rootad.

2. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

har du nån taskkiller som möjligtvis dödar klockan?

3. Duedate

Duedate Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag använder Advanced task killer normalt och drog slutsatsen att jag antagligen dödat klockan när det var problem med larmet. Kollade som sagt att klockan var igång innan jag nanade igår. Inget larm i morse tyvärr :-(

4. Lobban

Lobban Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Oj, någon som har haft samma problem?

Låter ju för en student livsfarligt att inte komma upp på rätt tid om morgnarna. o_O

5. therollingsten

therollingsten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hände samma sak för mig. Kör också med advanced task killer vet dock inte om det har med saken att göra, men det är extremt jobbigt!

6. n3rox

n3rox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Efter att du har ställt ett alarm och sedan kör task killer så dödar den även alarmet.
    Prova att ställa ett alarm 1 minut fram från nu, och sedan tryck på task killer så kommer det inte ringa då heller.

7. Raum

Raum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Starta adv. task killer och kryssa ur Alarm.. Min ringde inte heller imorse.. Men alarmet var fortfarande igång när jag vaknade... Får se, ska testa sätta den på ringning igen och koppla in strömmen... kan vara nå relaterat där.. För utan så går det galant. Återkommer!