Fråga: Låsa bootloader

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av noname.olsson, 23 maj 2012.

1. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tja!
    Har en kompis som har låst upp sin bootloader och testat ett par olika roms. Nu körde vi en restore på hans nandroidbackup från stock, men bootloadern är upplåst och cwm finns kvar.
    Hur gör man för att låsa den igen, om det går? Alltså göra den helt original igen på alla sätt.

Tack för svar!

2. SuperSverker

SuperSverker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Är också nyfiken, inte säker på att det ens går. Imej att den är reggad hos HTCDev så är jag inte säker på vad som gäller :)

3. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Det går att låsa bootloadern igen... men det kommer att stå "relocked" och ja, du är registrerad hos HTC att du en gång har låst upp :)

Jag använde denna tool: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1604439

Mycket enkelt att låsa igen, bara ett klick på en knapp ;) Men kom ihåg att flasha in htcs recovery först. Sen vet jag inte hur det fungerar med en gammal backup. Jag själv körde in en RUU efter att jag hade låst och flashat in HTCs recovery.

4. SuperSverker

SuperSverker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Den är ju frågan varför man vill låsa bootloadern igen?

Om man fortfarande har förlorad mjukvarugaranti från HTC, så kvittar det ju?

5. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Ja, de kvittar egentligen... Enda anledningen är att få OTA uppdateringar från HTC... Vilket var anledningen till att jag låste igen.

*Tapatalk*