Problem: Låsa upp med mönster

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av DeusHades, 30 dec 2011.

1. DeusHades

DeusHades Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder mig av galaxy S2s egna lås upp skärm och har valt den där man drar ett mönster. Ett konstigt problem har dykt upp nu när man ska låsa upp skärmen. När jag ska dra från en cirkel till en annan, så hoppar den. Det vill säga att det inte dras något streck, får istället att en cirkel blir grön o röd och sen blir den cirkeln jag drog fingret till grön o röd. Måste försöka ett par gånger innan det funkar.

Hade detta problem innan jag lämnade mobilen på service och dem bytte ut skärmen. Sen dess har jag inte haft problem med det. Men nu har det börjat igen, en månad efter att jag fick tillbaka den från service.

Är det någon annan som har liknande problem? Kan problemet bero på något annat än skärmen?

2. Droid76

Droid76 Guest

Inget fel. Den är bara känslig.

3. DeusHades

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad menar du? Detta händer oavsett hur hårt jag håller i när jag drar. Och hur kommer det sig att jag inte haft problem med det i över en månad och att det nu har börjat igen?

4. tbergdahl

tbergdahl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ladda ner något ritprogram och dra med fingret för att se om du har några döda fläckarna på skärmen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

En fråga bara... Använder du ORIGINAL-laddaren till din Samsung? ;) Om du använder något köpt från Kina eller liknande (vilket jag laddar med ibland) så får man precis som du säger, svårt att låsa upp med mönster! ;) Om man släcker skärmen och tänder igen så funkar det dock för mig!

Nu vet jag inte om det är det som är ditt problem, men hoppas att problemet är så enkelt! ;) (dvs. att ditt problem bara kommer när du laddar mobilen?)

6. Droid76

Droid76 Guest

Nja, det jag menar är att skärmen är känslig och det lätt blir fel.

Om skärmen inte är helt förstörd, finns det inget som kan påverka att mobilen/skärmen helt plötsligt börjar känna av fel.

Du har inte märkt av att den missar eller markerar fel när du använder mobilen?

7. DeusHades

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej den missar inte och markerar inte fel när jag använder mobilen, det är endast när jag skall låsa upp skärmen.

Arbu11: Jag använder original laddaren och detta händer oavsett om laddaren är inkopplad eller inte. Men det är som du säger, att det löser sig genom att jag stänger av och sätter på skärmen igen. MEdan ibland så måste försöka 4-5 gånger och sedan funkar det.

8. sjukperro

sjukperro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

ha du provat slicka lite på fingret/blöta det litegrann före du drar mönstret? kan va så enkelt att du bara har torra el kalla händer och då kan det bli så:cool:

9. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Kan passa på att skriva min antagliga "bugg" som jag hittat och tänkte höra om någon annan har den.

När jag har skärmen på mobilen släckt och trycker på låsskärm-knappen. Så kommer det en mörkgrå flickad bild innan samsungs eller något annats program låsskärm kommer upp.

Någon mer än jag som har detta? Eller någon som löst det? Hjälp gärna.

10. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    hehe... lick it up :)