Låsa upp operatörslås under bidningstid

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av anderssonx, 18 november 2014.

1. anderssonx

anderssonx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,

Googlar och frågar folk jag känner men får inga klara svar. Hittar svar på suspekta forum och sajter som jag inte törs lita på.
    Så nu vänder jag mig hit! :)

Är det möjligt att låsa upp en operatörslåst telefon med tjänster som ex. denna http://unlockthatphone.com (eller andra liknande, rekommendera gärna om ni har några tips!).

Så om jag tar en ny telefon med abonnemang, som är operatörslåst i ex. 24 mån. Går det att låsa upp den omedelbart och använda den med en annan operatörs abonnemang?

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja det är möjligt. Brukar finnas koder osv på ebay man kan använda. Men ett tips: köp inte en låst telefon. Om du köper den via The Phone House borde den inte vara låst alls. :)

3. anderssonx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok! Men om det finns billiga lösningar som fungerar att låsa upp med, varför inte? :)
    Anledningen till varför jag undrar är att jag som student får en samsung galaxy s5 till ett väldigt bra pris om jag binder upp mig på ett abonnemang. Då är ju telefonen så klar låst till operatören i fråga och jag vet inte om jag är så sugen på en s5:a. Tänker att jag isf kan låsa upp och sälja telefonen och casha en telefon jag verkligen vill ha. Abonnemanget är billigt och bra, så :)

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.228

MINA ENHETER

Kolla upp om den verkligen är låst. Numera är det inte säkert den är låst bara för att den är köpt med abonnemang.

5. anderssonx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag funderar på att handla hos Comviq och det verkar som att den är låst i 12 månader hos dem.
    https://www.comviq.se/kundservice/artikel?article=256

Men skall kolla vad som gäller hos Tele2 också för tror de hade liknande erbjudande.

Jag är sugen på en Sony Xperia Z3 så vill gärna sälja s5:an och lägga lite emellan för en Z3.

6. anderssonx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Läste på tele2:s hemsida bland frågor gällande operatörslås på telefoner och där stod det att det varierar beroende på erbjudande. Eftersom jag inte hittade någon information om det för erbjudandet i fråga så chattade jag med dem och personen som svarade påstår att inga av deras telefoner är operatörslåsta (Y)

7. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Nu är inte Tele2 och Comviq exakt samma, jag vet att Comviq sålt låsta telefoner i år. Dock om du kollar på Galaxy S5 på Comviq så står det att den är olåst.

8. anderssonx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja men titta det står det ju faktiskt. Dumt av mig att missa det. Tack för upplysningen!