Fråga: Låsa upp SII LTE

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av turboraketti, 5 mar 2012.

1. turboraketti

turboraketti Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Idag damp äntligen min SII LTE (GT-i9210) ner i lådan efter dryga två månaders väntan. Jag har sökt en del efter sätt att låsa upp operatörslåset (tele2), men inte med trygghet kunnat säkerställa att telefonmodell stämmer med min. Någon som låst upp sin LTE-lur, som kan tipsa om någon unlock-code-leverantör?

2. turboraketti

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Använde till slut Mobile Unlocked efter att ha läst lite goda vitsord på nätet. Funkade också bra om än uppstickande prislapp (€23).

3. spjerne

spjerne Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Beställt en SGS Lte, hur nöjd är du med luren, ja "allt"?

Vad har du för abb o operatör?

Tele2 skulle väl låsa upp den gratis o direkt om man ville det?

Last edited: 8 mar 2012
  4. opazo

opazo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Även jag kommer inom kort få hem en S2 LTE. Varför finns det inget forum för S2 LTE här?

Jag vill veta allt! När kommer ICS? Kan man roota? CM9? blablabla?

:)

5. turboraketti

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Enligt Mobillagret, som jag köpte den av, skulle Tele2 låsa upp den först efter ett halvår eller så. Men jag har inte fått den infon bekräftad, så det kanske var pengar i sjön...

Är nöjd med luren som sådan. Har Telenor, och de sa att det inte skulle behövas någon förändring i mitt abonnemang för att det skulle funka, men idag (första dagen i 4g-täckning efter upplåsning) har jag inte lyckats få den att ansluta till 4g-nätet. Telenor får reda ut det åt mig.

Har inte rootat än, utan kör originalrom a la Samsung. Läste ett inlägg av en fransman på xda-developers som inte lyckats roota, men det är såklart bara en tidsfråga. Hoppas på DarkyROM, som jag var väldigt nöjd med på min SGS1:a.