Problem: Låser sig efter uppdatering till 4.0.4

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av virre567, 12 augusti 2012.

1. virre567

virre567 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Uppdaterade telefonen till 4.0.4 med kies och provade att göra det utan att återställa och ta bort allt osv. för att se om det funkade. Det verkade som att det fungerade tills telefonen låste sig totalt, inte att programmet slutat svara eller något. Det är som att man har tagit en screenshot och visar upp och man kan inte göra annat än att plocka ut batteriet. Efter att jag har tagit ut batteriet så har dessutom batterinivån sjunkit ca 10-15% även om det bara tog typ 5 sek för mig att ta ur batteriet och starta den igen.

Jag återställde telefonen och tog bort allt från minnet men det hjälpte inte. Provade att vänta och se om den började svara igen men det gjorde den inte, kunde inte låsa skärmen heller.

Någon som har någon ide eller är det bara att lämna in den? Vill helst slippa det sistnämnda alternativet :P

Edit: Allt är orginal också, inte rootad eller custom firmware.

Last edited: 12 augusti 2012
  2. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Lämna in eller dra igång odin o flasha lämplig fw själv.

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Prova detta först:

- Håll in Volym Upp + Hemknappen + Powerknappen tills du kommer till en meny!
    - Välj att fabriksåterställa mobilen + rensa Cache Partition

Fungerar inte detta så är det precis som ovanstående människa säger, flasha in via ODIN! ;) Guide har du här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

Du ska alltså:

- Se till så att du har KIES installerat och har alla drivrutiner! (OBS. Kies ska vara helt avstängt, kolla det under "Processer" i Aktivitetshanteraren att inte KIES är igång!)

- Ladda ner Odin 1.85 som finns i länken!

- Ladda ner en Firmware som passar dig! Jag är inte helt säker på vilken men... Den senaste jag kan se i den guiden är XWLPD (NEE) som du laddar ner här: https://www.androidfirmwares.net/PhoneFirmware/Download/116

- Sätt mobilen i Download Mode (håll in Volym Ner + Hemknappen + Powerknappen, välj sedan "Continue" om det kommer upp! Sen ska du vara inne i Download Mode (Aka Odin Mode)

- Starta upp Odin 1.85 och koppla in din mobil! Du borde se en ruta med COM:7 eller liknande, som bekräftar att din mobil är ansluten! Välj din nedladdade .tar-fil (notera att den måste Unzipas först med Winrar) under "PDA" på Odin... Se till så att !!!INTE!!! "Re-partition" är ikryssat!

- Klicka Start och vänta tills mobilen startar om!

- Kolla efter uppdateringar direkt! ;) Den jag länkade är nog inte den senaste så...

Last edited: 13 augusti 2012