Då var det dags för ännu en av dessa trådar. Nydeligen har min x10:a börjat låsa sig, när den låser sig så står allt still i ca 10-20 sek och sedan startar den om sig. Detta kom i samband (tror jag) med 2.3.3.
Jag har testat att reparera och formater SD-kortet (både via telefonen och datorn)
Värt att notera är att jag tappade telefonen och "skadade" batteriet samt digitizern. Digitizern är utbytt och batteriet funkar med en viss "kosmetisk" skada. Men som sagt. Telefonen funkade utmärkt trots detta med 2.1.
Den låser sig "aldrig" vid användning. Utan endast när den är i fickan eller bara ligger.
"wat do?"
OBS! Tror inte garanti är ett alternativ då jag själv varit i telefonen och pillat för att byta digitizern
[Update] Läste nåt om att JuiceDefender kanske inte funkar på 2.3.3 kan det ha nåt med saken att göra? (ska testa ta bort nu!)
[Update #2] Pillat runt lite, öppnade mobilen och kollade så att inget glappade eller dylikt, efter att jag satt ihop allt och startade mobilen så var det nyladdade (legat på laddning 18-01) urladdat med 1% batteri kvar. Kan denna "lilla" skada på batterit göra att det helt sonika laddar / buggar ur och telefonen start om därav? Det är inte första gången jag tagit ur batteriet och satt in de igen och det gått från 90%+ till 1% sedan jag sumpade luren!
/ Fredrik
Last edited: 17 augusti 2011