Låsknappen är konstig... (Samsung S6)

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av raztratt, 14 jul 2015.

1. raztratt

raztratt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tja! Har ett mycket märkligt problem.. Min låsknapp slutar funka ibland efter jag har använt mobilen under en kortare stund (typ 30sek)...

Det jag tycker är konstigt och vad min felsökning hittills pekar på är att det är Snapchat som fuckar upp mobilen..
    Jag har haft mobilen inne på lagning och dom hittar inget fel. Jag har gjort fabriksåterställning själv 2 gånger och det funkar tills jag har installerat snapchat.. Så nu har jag suittit några timmar och kollat, varje gång jag installerar Snapchat så går mobilen inte att låsa utan jag måste vänta på autolås. Avinstallerar jag Snapchat funkar knappen fint..

Är jag galen eller kan detta ens vara problemet? Vara fast med en telefon i 2 år utan Snapchat känns sjukt tungt...

Tacksam för all hjälp jag kan få!
    //MVH Rasmus

2. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Varit i kontakt med utvecklarna till Snapchat för att se om det är fler som har samma problem?

3. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag använder snapchat, men lider inte av din låsknapps-problematik...

4. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 527
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Inget som jag varit med om, är du alltid inne i snapchat och trycker på låsknappen därifrån eller?

- Prova först trycka HOME-knappen så att du inte är inne i någon app, bara på hemskärmen och lås, resultat?
    - Kan vara snapchat IHOP med någon annan app som ställer till det kanske? Gör ny fabriksåterställning och det första du gör är att BARA installera snapchat så tidigt du bara kan , gör inget annat, och se om du får samma problem. Om det fungerar, installera en app i taget och testa efter varje app för att hitta vilken som ställer till det. Prova också efter inställningsändringar om problemet börjar.
    - Prova olika låsninssätt, fingeravrtyck, låsmönster, swipe bara för att se om det hänger ihop?
    - Så om du avinstallerar snapchat så fungerar knappen igen?

Googlade lite och du verkar ha hittat ett ganska unikt problem, jag hittar inte någon annan med samma problem :)

5. raztratt

raztratt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag har utforskat lite till och tror att jag märkt lite skillnad nu. Varje gång jag avinstallerade snapchat funkade knappen. Då tänkte jag att jag har det avinstallerat en stund o testar om de fortfarande håller. Då testade jag installera spotify och får samma problem..

Just nu har jag ju knappt några program installerade. Skulle det kunna vara så att när jag kommer över en viss gräns lagrad data (RAM eller på HDD) så slutar knappen att funka som den ska? Låter kanske skumt men jag blir galen... batteritiden blir ju lidande i väntan på autolås. .