Tips: Låsringen, skärm "svarar inte".

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av jkw, 17 apr 2012.

1. jkw

jkw Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag brukar alltid räkna på mobilen när jag handlar för att se på ett ungefär hur mycket allt kostar. När jag var på Willys häromdagen med min sambo så helt plötsligt när jag tröck på "skärmknappen" (uppe på telefonen) så aktiverades skärmen. Drog som vanligt med tummen för att "kasta upp ringen" för att låsa upp skrämen... Men ringen bara studsade lite och meddelandet "Dra upp ringen för att låsa upp skärmen" syntes.

SHIT tänkte jag, fan knappt haft telefonen en vecka och skärmen är redan paj. Men sedan insåg jag att det var lås-skärmens respons som hade "hängt" sig. För jag kunde dra ner aktivitetsfältet, trycka på inställningar, sedan var jag inne i telefonen.

Efter mycket klurande så testade jag att byta tema på lås-skärmen eftersom jag lära upprepa samma procedur varje gång jag låste skärmen. Vips så fungerade ringen klockrent. Vågade mig på att byta tillbaka till den låsskärmen jag hade tidigare och den fungerade också igen.

Summa sumarum:
    Jag skriver detta eftersom det kan vara någon ute där som stöter på lika problem som mig och vill därför ha detta som information som kan nyttja någon annan.

Tack för mig.

2. Udd

Udd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hände mig med.. skönt att du hade en lösning :) märkte att man kunde dra ner aktivitetfältet men vart hela tiden samma sak.. men som sagt så funka det och bara byta..