Låsskärm Samsung Tablet och widget

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Gubbjeveln, 12 apr 2023.

1. Gubbjeveln

Gubbjeveln Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag har en Pushover widget på hemskärmen och behöver kunna låsa skärmen för allt annat
    Jag har andra tablets som jag låst till en särskild app med GoKiosk men finns det nåt sätt att låsa den till en widget?

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

När du skriver "låsa skärm" menar du låsa som i att man inte får editera skärmen eller som i att man inte får interagera med skärmen, bägge går iofs?

I tredjeparts launcher kan ofta låsa så att man inte kan editera hemskärmen tex flytta eller ta bort appar och widgets. Kolla på Nova launcher, har använt och låst hemskärmen på mina föräldrars och svärmors telefoner så att det inte ska ändra på något.

Appar för att inte interager med skärmen så kan man använda Touch protector eller Lock my touch, har själv använt den senare när mitt äldsta barn var yngre och fick låna telefonen för att kolla på klipp.

3. Gubbjeveln

Gubbjeveln Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Problemet är att det ska vara möjligt att klicka på widgeten men inte på något annat

4. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

Jaha det var ny info :P när du skriver inte möjligt att klicka på något annat vad menar du då? Navigationsfält? Notifieringsfält? Eller bara själva hemskärmen?

Aldrig använt kiosk men kollade lite snabbt och det verkar vara en tredjeparts launcher, som jag skrev om tidigare, kan man inte lägga till widgets på dess hemskärm? Du kanske kan kontakta utvecklaren annars och fråga om man inte kan lägga till den möjligheten.