Problem: Låsskärmen buggar!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av rootmoose, 12 april 2013.

1. rootmoose

rootmoose Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Under den senaste veckan har jag fått en bugg som först visade sig en gång på en dag, och alltså inom en veckas gång eskalerat till att ske varje gång telefonen varit låst i mer än några minuter. Se klippet på länken nedan så ser ni hur det ser ut:

http://www.youtube.com/watch?v=WLgLePwv_tU

Först händer inget, sedan vaknar skärmen (ibland lyser knapparna men inte skärmen först) och drar en liten dans. Skärmen svarar på fingerinput och det går att dra i ringen, så att jag kommer till PIN-låsinmatningen. Där gäller det att träffa rätt för ibland hoppar även den skärmen till.

Jag tog mig nyss tiden att fixa en fabriksåterställning, efter vilken jag använde HTC:s egna uppstartlösningar för att logga in på konton och grejer så den började synka konton och appar. Buggen var då fortfarande kvar. Ska nu göra ett sista test då jag inte installerar några appar eller liknande efter återställningen.

Telefonen är bar tre månader gammal. Måste väl vara ett garantiärende?

2. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Det blir svårt att se klippet om det är privat. :)

Återkom gärna när du testat fabriksåterställning utan att installera appar.

Last edited: 12 april 2013
  3. rootmoose

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

WOOPS! Nu ska ni kunna se klippet. ;)

Har återställt utan att installera något. Nu räcker det med några sekunder efter uppstart sen startar inte skärmen alls. (Har videobevis på detta också ...)

4. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Detta problemet känner jag igen. Det var någon på xda som hade ett liknande problem som dig. Det var ett hårdvarufel, så det är absolut ett garantiärende.

5. rootmoose

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ok, jag ska skicka in den snarast. Har uppdaterat med en ny video som visar problemet i fler scenarion: http://www.youtube.com/watch?v=x5iO70d2Egk&feature=youtu.be

Nu använder jag min kära gamla Desire som jag hämtade ur källaren ... visst, man får bara plats med fem appar men den har i alla fall hållit i tre år! :)