Jag tycker den funkar utmärkt men varför gör Power & meny samma sak?? Har av misstag låst upp den i fickan ett par ggr. Går det att stänga av?
En anledning kan vara att man ska kunna låsa upp skärmen medan man är i ett samtal. Dvs, tryck på Menu för att låsa upp skärmen under samtalets gång (för trycker man på "power" så avslutar man samtalet). En annan anledning kan vara att man faktiskt kan låsa upp skärmen utan att röra vid skärmen... Dvs, man tar "power" och sen Menu. Tror såna kombinationer är vanliga i mobiler som inte har pekskärm. Men, umm... Med det sagt så tycker jag ändå att det är tråkigt om/när det låser upp sig i fickan + jag vill _inte_ använda mig av pattern-låset (för då måste man gå igenom TVÅ steg för att låsa upp mobilen - vilket man gör OFTA varje dag).
112 Får man inte en nödsamtalsknapp, som fungerar utan att man låser upp låsmönstret? Det fick man i vart fall på gamla G1:an. Det känns inte riktigt bra. Jag vill ogärna att min ficka ska ringa och prata med 112 utan att jag vet om det.
Jag kör också med Lock 2.0. Inte helt perfeklt, men den funkar hyggligt. Två tryck på Meny låser upp vanliga låset och det duger absolut inte för mig.