Låst abonnemang, alternativ?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Sallis, 19 aug 2012.

1. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tjena!
    För ett par månader sedan tecknade jag ett nytt abonnemang hos Tele2. Var ett volym mellan abonnemang med telefon på köpet. Har alltid kört telenor innan och var otroligt nöjd med dem då jag alltid har haft full täckning och en rasande snabb 3G uppkoppling.

Enligt min personliga uppfattning kan inte Tele2 mäta sig med Telenor när det gäller data uppkoppling och täckning. Även fast mitt nuvarande abonnemang ska ha snabbare uppkoppling fungerade mitt förra abonnemang avsevärt mycket bättre.

Nu undrar jag lite smått och gått: vad har jag för alternativ ifall jag vill byta tillbaka? Jag är ju låst i 1,5 år till..Måste jag vänta tills dess? Vad händer ifall jag säger upp det? Kan jag beta av månadsavgiften för själva telefonen och på så sätt säga upp mitt Tele2 abonnemang?

Edit: Såg på telenors hemsida att ''internetdelning'' är en plustjänst.
    http://www.telenor.se/privat/abonnemang/plustjanster/alla-vara-mobiltjanster.html#C45-2100-P45-57438
    ''Tjänsten öppnar upp möjligheten att internetdela i smartphones, (funktionen går även under namnet "WiFi Hotspot") och på så vis använda telefonen som ett modem för exempelvis surfplatta eller dator.
    Du kan dela internetanslutningen antingen via din USB-sladd eller Bluetooth. Läs mer i mobilens instruktioner för att ta reda på hur du gör med just din smartphone.
    ''
    Kostar detta extra?! Varför?!! Inte för att jag använder det alltför mycket, men då och då händer det att jag har gjort det på sistone...
    Mvh

Last edited: 19 aug 2012
    Samsung Galaxy gillar detta.
  2. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 325
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Du kan betala resterande avgifter i en klump om du vill.

Internetdelning ingår på pott249 och högre om du binder det i 24 månader.
    (om inte så har du ju i alla fall månadsrabatten du kan använda för att äsnka kostnader på plustjänster)

3. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Okej, tack så mycket!
    Följdfråga; Att betala av telefonens avgift är självfallet, men vad sker med själva abonnemanget? Går det bara att göra en 3 månaders uppsägningstid på den och fortsätta betala av telefonen?

4. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Du måste betala allt - dvs, alla totala månadskostnader du har kvar. Blev en dyr lärdom för dig.

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

5. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 227

MINA ENHETER

Det är abonnemanget som är bundet medans telefon bara är på avbetalning egentligen. Så som sagt, det är både och att betala.

6. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jaha, då vet man. Får använda detta tills det rinner ut.
    Tack för hjälpen!

7. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Vad trodde du själv? Att du bara skulle.behöva betala ä, låt säga, 16x50kr? Om det fungerade så skulle nog många abb. Tecknas och avslutas för billiga telefoner ;)

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

8. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Nej det kanske var lite små dumt ;) Har dock inte avtecknat så där bara förut.