Låst eller korrupt SD-kort?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Oneleg, 11 jun 2010.

1. Oneleg

Oneleg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjo,

I förrgår så låste sig min Desire under surfning, hur man än gjorde så förblev den låst. Fick plocka ur batteriet för att få igång den igen.

Nu hittar den inte igen SD-kortet. Det kommer upp en ikon uppe i kanten och det står "förbereder sd-kort söker efter fel". Det står så hela tiden och den blir aldrig klar.

Om man går på "Inställningar" -> "SD och telefonminne" så är texterna "Montera bort sd-kort" och "Formatera sd-kort" utgråade.

Har testat att plocka ur SD-kortet och sätta tillbaka det utan att det blir någon skillnad på beteendet.

Har inte tordats testa i någon annan Desire av rädsla för att sabba telefonen för någon fler och tyvärr har jag ingen adapter för att läsa kortet i datorn. Kopplar man ihop telefonen med datorn så syns naturligtvis inte SD-kortet.

Lyckligtvis har jag inget på kortet som inte finns någon annanstans förutom lite ringsignaler men dom går att återskapa ändå.

Nån som har något tips om hur man bör göra? Tänkte annars glida förbi någon telefonförsäljare i helgen och fråga...

/Rob

2. Lukehluke

Lukehluke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prova att ansluta telefonen till datorn så att SD-fästen och sedan kan du formatera den.

Last edited: 11 jun 2010
  3. olto

olto Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får samma fel på min HTC Legend. Förbereder SD kort" "Söker efter fel". Telefonen verkar dock inte hitta något SD-kort. Det har plötsligt slutat funger. Funkade fint i morse.

Jag prövar att ansluta telefonen mot datorn med USB och då får jag inte upp alternativet att ansluta telefonen som diskenhet.

Hjälp! Vad göra?

Har bara haft telefonen i en månad. Värdelöst att minneskortet pajjar redan nu.

/ Olof

4. oskar135

oskar135 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade samma problem på min Desire. Satte in sd-korteti en HTC Hero, fick upp Sd-kortet, kopierade alla viktiga filer, formaterade, och sen funkade det:) Nu har det dock kommit andra problem med sd-kortet. "SD-Kortet är tomt eller av okänt filformat":( när jag ska formatera sd-kortet, står det att SD-kortet har en storlek på 30 MB:(

5. Bartek

Bartek Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min telefon har tappat bort mitt minneskort.
    Stoppade det i en adapter och pluggade in det i datorn men den lyckas inte heller läsa något från kortet. Hade just tagit en massa trevliga foton som jag gärna har kvar.
    Tips och förslag mottages sjukt tacksamt!