Låst Huawei U8220, kommer inte in i telefonen - hur gör jag?

Diskussion i 'U8220' startad av Frustation^^, 5 jun 2010.

1. Frustation^^

Frustation^^ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har råkat ut förs buggen som verkade vara ett faktum men som ingen sa nåt om.

Den funktionen som är tänkt att "hjälpa" en när man glömt/obehörig har pilat på mobilen så att man kan få chansen att skicka till sin gmail eller vad man nu behöver för någon email.

Den vägrar skicka tillbaks någon ny grafiskt lösenord ju.. Så hur gör man..

Om inte annat så finns det ju en massa lösningar till alla andra androider HTCL, hero, tatoo och vad de nu heter..

Kollade runt testade men inget kan tydligen hittills kring gå Huawei-U8220?

Så hjälp MIG SNÄLLA..

Vet inte ens hur jag rebootar mobilen :cry:

2. spaceuser

spaceuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har du provat ta ur batteriet?

3. Frustation^^

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men men alltså vad skulle det hjälpa?

Detta är ett exempel från ett annat forum med samma problem.

50.geo Says:

Jan 22, 2010 at 5:11 AM
    I need to access my phone without resetting it - can't afford to lose all my apps and there's also unread texts on there. Other than apps, contacts and sms messages, what else will i lose if i reset it?

Why is it that some people's username and password work and others don't?? When i enter mine it rejects it INSTANTLY - you can tell it hasn't actually connected to the net to check it. I thought it was a connectivity problem at first but i've tried in various locations and still no success. I've even tried changing my password on my gmail account too. Nothing works!

It's a disgrace that google or android haven't officially acknowledged this problem and come up with a solution!

Och denne som har en lösning:

Martyn Says:

Oct 30, 2009 at 12:26 PM
    I had the exact same problem on my HTC Hero. Hold the power button until you get that menu that pops up. The bottom one should say 'mobile network' click on it to turn the internet on (If it already isn't on) If you have a google account (Gmail account) use [email protected] Not [email protected].

Worked perfectly for me!

Eller denne är en av de mer vanliga lösningarna:

ROSEMONT Says:

Oct 18, 2009 at 8:15 AM
    Unlocked mine without doing all that!!!!

1-If your android is off...don't bother to enter email and password...
    How to open android...call yourself, your phone can still receive calls...as soon as phone rings, you have a quater of a second to press on your android button on the menu(if you see it or have put it there like mine was).

2- if that dosen't work, call yourself, answer and get to the menu by pressing on the home button right after pressing on the menu button(wich will open a settings window for your call) two things might happen(tried it a couple of times and got 2 results by error)

-1- you can acces your menu and:activate internet or try to play with the security settings

-2- you wil be promped to the pattern screen and have unlimited pattern access(after 5 unsuccesive attempts you'll need to wait 30sec.).

Hope this will work for you. I unlocked mine by opening APNdroid(to access internet/activate 3G) and after that, promped my complete gmail adress(*****@gmail.com) and my password (i made sure on my pc that i can open my gmail account with what i am entering as username and password). My phone asked me to create a new pattern, did that and after confirming it,my phone was unlocked. I've been tring lots of things for about 1hour before tring this thing.

Worked for me!!! Good luck!!!

Hope it helps

Detta är även en lösning som man sett på många håll:

Comment 304 by mansonthomas, May 30 (5 days ago)

Any solution that do not involve hard reset fails for me on my htc magic (android
    1.6) excepted this one :

WITHOUT RESETTING :

type your username without the @domain.tld and type password 'null' without quote to
    unlock.

example :
    gmail user :

[email protected] would enter toto and null

google apps user

[email protected] would enter : toto null

it works for me on my htc magic.

Thomas.
    see this blogpost :
    http://blog.mansonthomas.com/2010/05/android-phone-locked-out-how-to-unlock.html

Så dessa olika lösningar + denne:

Comment 302 by sharmaj84, May 30 (6 days ago)
    GOT IT TO WORK WITHOUT RESETTTTTING!!!!!

I have a htc hero by the way

I called myself, answered, hit home and then menu and then home and then menu etc...
    then i hung up the phone and straight away pressed home... takes u 2 home, then i
    turned off all the security settings - screen lock crap.... changed my google
    password online.... disabled and then enabled sync.... it asked for new password...
    then i got one final screen prompt from the screen lock crap, so i entered my mail
    address @googlemail.com and the new password and works FINE

Så min fråga är varför det bara funkar till de andra android mobilerna att göra sådär?

Det funkar verkligen inte till HUAWEI-U8220 eller är det bara min??

Det ända jag har att röra mig med på mobilen är den absoluta start skärmen + "hjälp" fuktionen som kommer efter

"Too many pattern attempts!"
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Invalid username or password.

[ Username (email) ]

[ Password ]

[Sign in]

-------------------------------------------------------------------------------------

[Emergency call]

(detta var en enkel mall utav "hjälp" funktionen som fullkomligt ute låser en när ens fv. lekt med mobilen)

Någon som är klyftigare än mig??

Eller så vill jag bara veta hur man factory resetar mobilen?

4. spaceuser

spaceuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hoppas du ursäktar om jag missförstod dig, men "reboota" för mig med 28 års erfarenhet av datorer, betyder att "starta om".

Hoppas du finner en lösning.

5. Frustation^^

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja eller factory reseta den? hur gör man det?

6. Frustation^^

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1. Omstart knapptryckningar:

Uppdatering Mode: Volym upp + End Call (Red) nedtryckt och tryck sedan på strömbrytaren. Obs: Fungerar för officiella uppdateringar förrän "dload" broschyren har placerats på roten av ditt SD-kort.

Recovery Mode: Meny + End Call (Red) nedtryckt och tryck sedan på strömbrytaren. Borde få blå skärm med mycket grundläggande alternativ för återställning, om inte RA-puls-v1.5.2 har blixtrade över. Knapp-pressen metoden att få till återvinning läget fungerar med December 2009 Update och senare bara.

USB FastBoot Mode: Volym Ner + End Call (Red) nedtryckt och tryck sedan på strömbrytaren. Borde få blå skärm med grundläggande information i telefonen om det så därför (med December Update är installerat):
    Kod:
    USB FastBoot: v0.5 Machine ID: 1007000 V0 Bygg Date: Nov 26, 2009, 11:05:05 Serienummer: Okänd

OBS: För att komma ur USB FastBoot läge du pop batteriet. Det är det snabbaste sättet att göra det om du inte ansluta den till en pc och skicka en omstart kommando till den genom bash / CMD. Det är snabbare att bara pop batteriet ...

2. Få IMEI kod:

Detta behövs för att få en upplåsningskod antingen från T-Mobile eller en tredje part.

Snabb Metod: Gå till uppringare och tryck in * # 06 # - den kommer att få dig din IMEI-kod inifrån tarmar av telefonen.
    Långsam metod: Launch inställningar och gå till Om Telefon> Status och rulla ned tills du hittar IMEI posten. Det är en 15 nyckel nummer.

När du gör en låsa köpa från antingen T-Mobile eller en tredje part så måste man också tala om för dem vilket land telefonen var köpt i eftersom landsnummer + IMEI-koden tillsammans genererar upplåsningskod. Att låsa upp telefonen, pop i ett SIM från ett annat nätverk och Skriv in koden när enheten frågar efter det.

3. Böka enheten:

Följ anvisningarna på 21/12 1,5 - Superboot - böka utan en Custom ROM - Android @ MoDaCo

Endast göra ändringar i din telefon om du är säker på att du vet vad du gör. Om du tegel din telefon är det ner till er.

4. Lägga ett Flash Recovery Untility till telefonen (RA-puls-v1.5.2):

Följ anvisningarna på 14/12 1.5.2 - Installera lappat återhämtning bild på din enhet - Android @ MoDaCo

Endast göra ändringar i din telefon om du är säker på att du vet vad du gör. Om du tegel din telefon är det ner till er.

5. Kända rom att arbetet med T-Mobile Puls:

MoDaCo Custom ROM - Stock T-Mobile Stil:

21/12 1,6 - MoDaCo Custom ROM - Stock T-Mobile Style - Android @ MoDaCo

MoDaCo Custom ROM - U8230 Vanilla Cupcake Stil:

21/12 1,2 - MoDaCo Custom ROM - U8230 Vanilla Cupcake Style - Android @ MoDaCo

6. Hemliga nycklar:

Skriv in dessa som telefonnummer i uppringaren:

* # * # 2846579 # * # * för telefoninställningar diagnostik
    * # * # 8255 # * # * för gtalk diagnostik

7. Data Suite:

Kräver Outlook från Microsoft Office till arbete. Kommer bara säkerhetskopiera adressboken och en tredje part inte har Google Kalender. Inte värt att slösa din tid på, verkligen.

8. Mer information:

Den MoDaCo Wiki post för T-Mobile Puls / Huawei U8220:

Huawei U8220 - MoDaCo

Är detta till någon hjälp för mig eller är jag bara ute och cyklar?

Vill finna något sätt att

7. 1an

1an Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hur kan du skriva så sjukt rörigt, förstår ingenting av dina problem eller lösningar!

8. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 268
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Försök gärna att beskriva ditt problem lite tydligare, har du hittat en lösning eller kommer du fortfarande inte in i telefonen efter att provat allting ovan av det som du klistrat in från olika forumtrådar?

9. Frustation^^

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1.Man kommer inte åt någonting.

2.Jag har testat allt förutom det där med omstarten det vågar jag mig inte på om det finns ett sätt att ta mig in på mobilen igen på.

3.Efter att man misslyckat med pattern 5ggr så kommer det ju upp en 30 sec väntan.
    Då kan man ju trycka på en ikon som är tänkt att man ska skicka till sin @gmail. Och få göra ett nytt pattern mönster så att man kan logga in.

Bara det att den inte tar emot ens gmail utan förklarar den enbart som ogiltig. Trots att jag med 100% vet att den stämmer har dubbel checkat på datorn.

Och man kan inte gå tillbaka för att försöka på sitt pattern igen.
    Som jag kan.

4.Det enda som är tillgängligt är ens första start sida när man sätter på mobilen. Och möjlighet till att skicka sin @gmail. När man klickar på MENU knappen eller flickar på skärmen.

+ man kan bara ta emot samtal på den nu.

10. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

fick det att funka genom att skriva min gmail address utan @gmail.com och som lösenord skriva bara null!! tack så mycket!!!

Last edited: 25 jun 2010
  11. Frustation^^

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ahh men det funkar inte på Huawei U8220 konstigt nog..

12. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ok, det verkar som om du faktiskt behöver ominstallera android ja, detta gör att du kommer att "börja om" med telefonen helt och hållet som när du startade telefonen första gången.
    Gör såhär.

1. Hämta hem "uppgraderingsfilen" härifrån och packa upp den: http://www.tre.se/templates/Sporg3_03.aspx?id=41128
    2. Lägg dload-mappen i roten av ditt SD-kort (inte i några mappar), se även till att du inte har några andra dload-mappar på SD-kortet.
    3. Stäng av telefonen och starta den samtidigt som du håller inne Röd knapp + Volym upp, den kommer nu säga att den uppdaterar sig.
    4. Om telefonen inte startar om sig själv när uppdateringen är klar, dra ut batteriet och gör det på egen hand.
    5. Du bootar antagligen in till 1.5 som vanligt nu, utan en låst telefon.

Jag skulle även föreslå att du omformaterar ditt SD-kort så fort telefonen bootat som normalt igen, då du antagligen har en massa stuff du inte behöver på det.

Jag tar inte heller något ansvar om din telefon mot förmodan skulle skulle sluta fungera.

13. Frustation^^

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oki det är ju ändå värdelös som den är nu.

14. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Frustration, något nytt?

15. Frustation^^

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur skulle jag lagra på SD kortet ifrån datorn?? om jag kopplar samman mobilen med datorn så kommer jag ändå inte åt något speciellt??

16. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hmm, justdet, du har inte tillgång till att montera kortet nä.
    Har du en adapter för sdkortet som du kan stoppa in i datorn?

17. Frustation^^

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

aha ne då skaffar jag en då:)

18. Frustation^^

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså jag jag kan inte öppna sidan.. Och jag kan inte hitta 1.5 versionen på tre heller??

19. HyvelTjuven

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

3 har ju ändrat om deras hemsida nu, och den romen verkar ha försvunnit, men jag har lagt upp den på min dropbox, bara att ta för sig!

http://dl.dropbox.com/u/3352746/dload U8220.rar

20. Frustation^^

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jäkla monster problem detta var X(

Det står bara update fail.

Alla lys bara knappar får spel.

Och den går endast att få stopp på om man tar ut batteriet.