Låst min Nexus

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av D_Lave, 7 okt 2010.

1. D_Lave

D_Lave Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!
    La igår in Screensuite Lock Screen i telefonen. Är säker på vilket lösenord jag valde - men uppenbarligen inte - eller så har något gått fel.

Således - när jag startar telefonen kommer jag inte in i den utan ombeds att slå in mitt lösenord - som ej fungerar.

Såvitt jag vet om det hade varit den "vanliga" inbyggda låset så hade jag kunnat återställa mha mitt Gmail-pass. Men det går inte nu, efter att jag slagit fel ett antal gånger så får jag vänta 30sek innan jag kan prova igen.

Finns det något sätt att ta sig runt allting ? Jag kör Android 2.2 (inte senaste OTAn) samt luren är rootad med Androot.

Hjälp önskas.. :)

2. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

3. D_Lave

D_Lave Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

4. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Om du har en custom recovery, kan du inte då bara gå in och göra en backup genom att boota till recovery-läget?

I och för sig, om du gör en backup så följer det där programmet med igen... :P

5. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Hade ju varit fiffigt om man kunnat redigera en backup, tex att kunna gå in i systemmappar och ta bort installerade applikationer, för att sedan kunna återställa allt, utom den där jäkla appen som man råkade ställa till allt från början med.

6. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Gjorde ungefär samma sak med EStrongs Security App.... och det slutade med att jag ADB:ade och tog bort appen ur /data/app... startade om och så vart det klart...

//Nik