Låst/olåst/kontantkort/Norgesommar?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av pandaren, 18 jan 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. pandaren

pandaren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag behöver skaffa en smartphone, och är väl rätt säkert på att det är galaxy s3 jag vill ha. Jag tycker det verkar ganska bekvämt att bara skaffa den "gratis" (dvs på avbetalning) med abonnemang med bindningstid (tror det där halebop rubbet såg ganska bra ut i en lista jag kollat i), men om det skulle vara mycket smartare ekonomiskt att köpa den olåst är jag öppen för det. Jag ringer ganska många och långa samtal.

Det som krånglar till saken en del är att jag tror jag ska vara hela sommaren, 10 veckor, i nordligaste Norge för att jobba. Ska med kompisar som har varit där tidigare upp, och tydligen har de inte haft internet hemma på de ställen de hittat att bo tidigare år. Det skulle vara väldigt schysst under den här tiden att kunna surfa genom telefonen, men jag vet inte om de har kass mottagning där uppe ändå och så. Jag vill under den här tiden kunna ringa ganska mycket till Sverige (om det är omöjligt att sköta kommunikationen genom skype lr ngt sånt via telefonen) utan att det blir svindyrt. Så under den tiden hade det ju varit bättre med en olåst telefon (- jag har ju en olåst gammal telefon, som inte är ett dugg smart, om det nu inte blir något bra internet/löjligt dyrt i Norge ändå)

Kollar här http://prepaidwithdata.wikia.com/wiki/Norway men vet ingenting om vad som räcker till vad..

Tankar och tips mottages alltså tacksamt:)

2. tekniktant

tekniktant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Kolla hur det är om du köper hos The Phone House. Har hört att man oftast får olåsta telefoner om man köper via dem och de verkar sälja med alla möjliga olika abbonemang, men om dealen är bättre om man handlar direkt från Halebop vet jag inte.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.