Låst telefon, trasig skärm!

Diskussion i 'Allmänt' startad av EvgeniMalkin, 13 jan 2014.

1. EvgeniMalkin

EvgeniMalkin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Nu är det så här att jag har råkat ut för ett otroligt pinsamt problem. Jag har en gammal Samsung Galaxy S2 med en ej fungerande skärm. Den visar ingen bild och touchen är trasig.

Jag behöver komma åt bilderna på denna telefon. Datorn hittar telefonen som vanligt men så klart är den låst med en PIN-kod. Går det att låsa upp telefonens PIN genom Kies? Jag hittar ingen sådan metod. Jag har inte haft något Samsung account registrerat på telefonen och kan därför inte använda mig av find my phone och låsa upp den genom det. Går det att koppla in ett USB-tangentbord genom via en Micro-USB-adapter för att sedan slå in PIN-koden?

Telefonen är rootad om det skulle vara till någon hjälp.. Tacksam för svar!

2. Mikael8.0

Mikael8.0 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    PIN hör väl till sim-kortet? Starta utan sim? Fast då ska man väl bekräfta endast nödsamtal. .. Inte så att bilderna ligger på SD?

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

3. EvgeniMalkin

EvgeniMalkin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är inte SIM-PIN som är låst utan den PIN-koden efter. Simkortet är redan uttaget. Bilderna som jag vill åt ligger inte på SD-kortet.

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

En återkommande fråga, som inte fått något bra svar vad jag sett.

Om du har Utvecklaralternativ valt sedan tidigare så kan det gå att komma åt telefonen genom adb-kommandot på datorn. Men även då krävs antagligen pin-koden via skärmen.

Har du kollat med någon verkstad vad det kostar att byta skärmen? Man skulle förstås kunna tillfälligt sätta dit en annan skärm bara medans man läser ut filerna man vill ha, men förmodligen kostar det nästan lika mycket som att byta helt.

5. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

köp en begagnad defekt/spärrad. som har hel skärm. så byter du. så gjorde jag med en s2 som jag hade. Bytte bara mderkortet till den nya defekta/låsta. så kom jag åt filerna igen :D

går det inte att fabriksåterställa via kies ? isf kan du ju göra de. det som ligger på sdkortet kommer ändå att ligga kvar.

så tas ju sim-låset bort.

Last edited: 13 jan 2014
  6. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Hmm du kan ju pusha appar via play ifrån datorn så i princip en app som har en ftp server eller nåt sånt som automatiskt startar efter installation hade ju löst problemet. Kruxet är att jag känner inte till en sådan app. Och root appar kan du inte heller pusha för de kräver att man godkänner dem vid första run.

Knivig situation. Jag hade nog köpt en ny skärm på ebay, bytte på min för länge sen och då kostade en ny skärm runt 600kr.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk