Låsta sms från 1970

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av lina, 14 december 2010.

1. lina

lina Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu haft min Samsung ett tag, ca 2½ månad kanske..och allt har i stort sett gått smärtfritt sen dagen den anlände. Men, igår skulle jag vara duktig och radera sms- och döm om min förvåning när jag hittade 23 (!!!!) trådar som är daterade till 1 jan 1970 o_O Och de går fanken inte att radera! Väljer jag "radera trådar" och väljer några,alt alla 23, dyker en liten ruta upp;
    "Radera
    Den här tråden raderas
    och en liten ruta+ Radera låsta medelanden
    Ja/Nej"
    Och den lilla rutan kan jag icke kryssa i, hur mycket jag än vill.. Och att radera tråd för tråd funkar inte det heller- jag väljer radera tråd-ja, och sen arbetar mobilen en liten stund, sen är smsen fortfarande kvar! Samma sak när jag försöker radera flera trådar på en gång :eek:

Någon som har nått fint tips på hur jag ska radera mina sms från 1970....?:P
    //Lina

2. seppok

seppok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Stackars du!
    Din telefon är 40 år gammal modell..... ;-)

3. Aash

Aash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kan inte hjälpa till så mycket tyvärr men det verkar som att något blivit fel (duh).
    Du förstår säkert att dina sms egentligen inte är från 1970. Det har med unix timestamp att göra, som börjar första januari 1970, så något har knasat sig med datumen så att de visas felaktigt.
    Kan tänka mig att det kan ha att göra med den smsapp du använder.

Last edited: 15 december 2010
  4. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skumt så fick jag med för ett tag sen efter jag la in froyo använder hand cent, vet inte hur jag fick bort det men tror de löste sig själv med tiden

5. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

6. Hazzlare

Hazzlare Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad jag förstår det som så är meddelandena låsta och därför kan du inte radera dem. Testa gå in och se ifall det finns ett hänglås på dem olika "pratbubblorna". Om det finns hänglås så testa ett långtryck på pratbubblan och välj "lås upp meddelande".

7. lina

lina Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ett elände- en telefon som är äldre än jag själv, och till på köper relativt nyinköpt! :P Haha. Och jajemen, att det blivit galet i dateringen förstår jag ju:) Det värsta är ju att jag inte kan radera trådarna..

Det knepiga är att det inte finns några sms i trådarna! Inga mms heller.. Finns bara en mottagare o_O Hade också tankar på att låsa upp medelandena, men det är ju aningens kinkigt när det inte finns nått att låsa upp *suck*

Kan också tillägga att jag använder Samsungs egna smsapp..

8. 2444ever

2444ever Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    Skulle tippa på att det är helt tomma trådar utan någon information, datumfältet är tomt i db, därför visas det som 1/1 1970.

På min X10 har jag något liknande. Om jag öppnar för nytt SMS skriver ngt, men avbryter med "Home" så sparas SMS:et automatiskt i ny tråd. Är det en existerande tråd så visas tråden som nyast även om jag deletar SMS-utkastet, d.v.s tråden får ny tidsstämpel även om SMS:et deletas. Inte riktigt samma sak, men det skulle kunna vara att du öppnat nytt SMS, inte skrivit något och avbrutit med "Home".

Jag hade testat följande: öppna en sådan gammal tråd, gör ett nytt SMS till dig själv (eller kompis) i den tråden och skicka. Försök sedan deleta TRÅDEN, kanske det går om det finns ett SMS i den...

EDIT: såg att dom gamla trådarna har mottagare. Vet du om du avbrutit SMS till någon av dom?
    Försök iaf med mitt tips om du kan skapa SMS i en sådan tråd (och då att det skickas till den som tråden är för).

Last edited: 15 december 2010
  9. lina

lina Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har alltid raderat "tomma" sms när jag vetat om dem, så det borde inte vara som det äro_O Verkar nästan som att innehållet i trådarna blivit raderat- för det är ju ändå kontakter jag vet att jag skickat sms till!
    Men det funkade inte att skicka sms till trådens mottagare, inte heller att ändra mottagare och skicka o_O Har även prövat att skriva ett sms, och spara som utkast för att sedan välja radera- trådeländet ligger kvar lik f****n :mad:

10. 2444ever

2444ever Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    Och då låg bara själva tråden kvar utan det nyss sparade utkastet?
    Känns isf som en bug, att när du deletar en tråd så försvinner alla SMS, men kvar ligger tråden - utan någon information, därav 1/1 1970.

Bara ett konstaterande, ingen hjälp tyvärr :)
    Kanske skulle meddela Samsung support.
    Kan inget om att reseta mobilen etc. Och om det är bug i Samsungs SMS-app så hjälper det ju inte att reseta...

PS. och du har testat o starta om mobilen?

11. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har samma problem på min gamla LG telefon :P

12. lina

lina Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis, förmodligen är det väl en bugg- bara att bita i det sura äpplet och inse faktum :ehm:
    Får väl försöka ringa till Samsung imorron eller på fredag och höra vad de har att säga om saken! Jag har startat om mobilen flera ggr, men det hjälper inte.. Och reseta har jag inte lust med i onödan ^^

13. lina

lina Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är alltså inte helt ensam ^^