Lastfm och Xiialive via 3g och edge?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Rongden, 31 jul 2010.

1. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är en otrolig nybörjare när det kommer till tjänster som Lastfm och liknande och har egentligen bara en fundering.
    Detta är ifall jag streamar detta via 3g och/eller andra nät när jag är på jobbet så kostar det för varje minut jag har det igång eller?
    Jag funderar på att skaffa halebop abonnemang och ta surf plus vilket ger mig 3GB och det borde alltså göra det möjligt för mig att streama visst mycket "länge" tills de 3 Gb är slut eller är jag helt fel ute då?
    Och finns det något sätt att då se hur mycket jag har kvar av mina 3Gb efter sig en dag?

Tackar!

2. Cippi

Cippi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Som jag ser det så ska man ha nån slags "obegränsat" surf med en sån här telefon. Ska man hålla på och försöka hålla koll på hur mycket man surfat så blir det jobbigt. Telefonen funkar bäst om den har tillgång till nätet hela tiden. Det finns ju surf på dom flesta abonnemang för 150-199 kr och då är det bara att surfa på.

3. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    522

MINA ENHETER

Du gör rätt i att ta ett paket till ditt abonnemang.

Det finns ett antal olika apps som kan hålla koll på hur mycket du surfat för.

4. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej,
    Men det som jag undrar mest över är ifall det kostar "hela tiden" som jag lyssnar på lastfm till exempel eller ifall det bara är någon form av engångskostnad för den tjänsten? eller är det minutkostnad eller Mb kostnad? :P Jag jobbar ju ca 6 timmar och gå o lyssna på Lastfm en dag kan det bli mer än 3GB tex? eller hur fungerar detta? :)
    Haha, känner mig inte direkt smart nu inte :P

5. Magnus

Mottagna gillanden:
    522

MINA ENHETER