Låtlista??

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by svee, May 4, 2010.

1. svee

svee Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Är som jag tidigare klargjort ny med android och X10 så jag skulle vilja ha hjälp med hur i h*****e jag gör en helt vanlig spellista med musik att lyssna på??o_O

Är det jag som är lite trög eller måste man vara tekniker för att kunna fixa det??

Tack på förhand!

2. Aveyz

Aveyz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Först och främst skulle jag rekommendera att du laddar hem ett annat mediaprogram.

Finns en som heter 3 och lite andra, sök runt lite och testa tills du hittar en som passar dig.

Svaret mår vara lite OT men jag diggar ju inte originalspelaren i x10 iaf.

3. tanion

tanion Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett sätt att skapa en spellista som funkar till Mediascape är att använda Media Go (sony ericsson) och sedan överföra musiken via den. Använder du dig av iTunes så kan du överföra dessa spellistor automatiskt via Media Go.

4. Andros

Andros Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Även jag är ny med min X10 och har grubblat över samma sak. Tycker inte ni andra också att det är oerhört klumpigt att inte kunna skapa spellistor i telefonen? Blev mindre chockad när jag läste i dokumentationen att man var tvungen att använda sig av en programvara (som endast funkar på PC). Det funkade ju alldeles utmärkt i min gamla walkman-lur.

Dessutom kunde jag inte heller luska ut hur man får upp en textbaserad listning av artister/låtar, utan fick åter igen vända mig till manualen. Varför inte använda de kontextuella menyerna för att flippa mellan olika visningslägen (omslag/spårlistning/artistlistning etc)?
    I största allmänhet tycker jag att mediascape känns något framstressat.

Saknar stöd för att prenumerera på podcasts i mediascape. Det finns en poddsändningsflik (även en ljudboksflik), men ingen kontextuell meny med alternativet "prenumerera". Antar att man får droppa podcasts för hand i rätt mapp på telefonen!? Använder Googles listen-app tills vidare.

Last edited: May 4, 2010
  5. night77

night77 Android Expert Medlem

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Det finns program i Market där du kan skapa spellistor för vilken Media Spelare som helst.

Annars rekommenderar jag Meridian spelare, den är stabil o bra !