Launcher app kommer tillbaka på min DOOGEE

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Tofsan, 25 feb 2018.

  1. Tofsan

    Tofsan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej allihop!
    Ny här och jag behöver verkligen råd om min sambos telefon. Den kraschar allt emellanåt och det verkar vara en app som installerar sig själv. Den kallar sig launcher och har en grön gubbe (ungefär som de som kan vara system-appar). Vi avinstallerar den gång på gång och den kommer bara tillbaka. Och telefonen fryser och ibland måste vi ta ut batteriet för att kunna lösa problemet. Någon som har råkat ut för detta problem med denna app? Kan man blockera att vissa appar installeras? Hans telefon är en DOOGEE T5.

    Tack för hjälp!
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Launcher är ju själva hemsides-appen, eller den som liksom sköter om hemsida och app-låda. Prova att lägga in en alternativ launcher, t.ex. Nova (nämner just Nova eftersom det är den jag känner till, men finns massor av andra) och använd den och se om problemet fortsätter.
     
  3. Tofsan

    Tofsan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja, jag har förstått det efter att ha läst en del trådar här. Och jag har installerat en annan launcher för kanske 1 månad sedan och det har blivit bättre men problemen återkommer ändå. Jag vet dock inte om jag kan inaktivera eller avinstallera "original" launchern? Jag kunde inte göra det med min Samsung då jag bytte launcher.