1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. I/O: Ikväll klockan 19:00 kommer Google presentera nyheter!
    Stäng notis
  3. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  4. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis
  8. Stäng notis

Launcher eller liknande för barn ?

Diskussion i 'Applikationer' startad av burton666, 11 mar 2016.

  1. burton666

    burton666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har införskaffat två plattor till mina barn så att jag och deras mamma ska få ha sina telefoner ifred ibland vilket har fungerat bra. Jag började med att skapa två konton till barnen samt valde en åldersgräns i google play så fick dom härja runt som dom ville efter det.

    Men en stor nackdel som jag kom på efteråt är att jag redan köpt en massa spel till dom på mitt eget konto vilket känns lite onödigt nu. Finns det någon launcer som är anpassad så att jag kan använda mitt eget google-konto till play store men spärra allt annat som har med mitt konto att göra. (Kom på att jag även med detta scenario kommer att få en miljard rekommendationer om spännande spel som "klappa häst", "prutt rumpa" "duscha baby" och alla andra spännande spel i samma tema som kommer att installeras av dessa vertikalt handikappade individer. Men jag antar att det inte kan hjälpas)

    Det skulle även vara bra om det fanns någon funktion för att ställa in vilka tider plattan får användas samt hur många timmar per dag.
     
  2. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Lägg in ditt google konto också, bocka ur att det skall synka något annat än app data. Sätt lösenord på ditt konto för köp. Detta gör att allt du köpt finns att tillgå i play. Sätt att play skall använda deras konto som standard konto så kommer deras konto användas för alla gratis appar. Skall en app köpas så ändrar man bara i play till ditt konto samt anger lösenord för betalköp.

    Så kör jag mitt konto på frugans platta (som barnen använder). Frugans konto synkar allt medans mitt bara används för betalappar i play.

    edit: Detta gör jag alltså i default android settings (surfplattan är en samsug)
     
    brynjolf gillar detta.
  3. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
  4. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
  5. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Jag kör med Kids Shell på sonens platta, är nöjd än så länge. Har hans konto plus mitt inlagt, men han får bara se det som jag bestämmer. Sen finns det ett "parent mode" där man kommer åt allt. Vet dock inte om den stödjer begränsningar i tider.