Launcher för bifogad bild

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av EEKEN, 29 aug 2013.

1. EEKEN

EEKEN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 5
    Har en idé till en hemskärm för bilen och hade uppskattat förslag på vilken Launcher som passar bäst. Det skall vara simpelt och det kan inte vara Nova Launcher.

http://fuskbugg.se/dl/mssMvb/P_20130829_180831.jpg

Sedan har jag en fundering ang. NFC. Om jag har en bricka som bla. byter Launcher, måste jag då ha en till bricka som byter tillbaka? Eller kan man göra så att det är aktiverat så länge den har kontakt med brickan och sedan går tillbaka när man tar bort mobilen?

Last edited: 29 aug 2013
  2. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

3. EEKEN

EEKEN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 5
    Tack för länken, ser lovande ut. Kommer göra custom-ikoner så jag får det som jag vill, men basen ser lovande ut :)

Okej.
    Tanken är att jag skall ha det i bilen och NFC-taggen bakom mobilen i mobilhållaren/laddaren.

4. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

har för mig den här är rätt anpassningsbar också :D

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ss.launcher&hl=sv

5. EEKEN

EEKEN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 5
    Skall testa den. W7 Launchern verkade inte vara så anpassningsbar.

6. mille7

mille7 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Angående NFC så tror jag att Tasker är appen för dig. Nu har jag inte koll på tasker men av vad jag har läst så borde det funka utan större problem :)

Finns en tasker-tråd om du behöver hjälp. Finns även andra NFC-appar som borde hjälpa dig att byta launcher med bara en tagg.

/mille

7. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Precis som mille7mille7 skriver tror jag att det är Tasker och inte en launcher du ska använda, även om Tasker är ganska avancerat. I Tasker kan man göra s.k. scenes vilka man kan få att se ut lite hur som helst. Jag hade själv ett litet projekt att göra ett billäge i Tasker och det här blev resultatet:
    Man kan självklart välja vilka appar man vill starta, eller vilka funktioner man vill ha men jag tyckte att ringa upp den som senast ringde mig, telefon, navigation och musik passade ganska bra. Man ser även batteristatus och hastighet enligt GPS.

Ikoner och övriga delar av gränssnittet går att byta ut. Jag var inte så noga med utseendet eftersom jag till att börja med ville få funktionerna att funka på det vis jag ville ha dem.

Jag gjorde dock aldrig klart det helt p.g.a. tidsbrist men jag vill minnas att jag hade hittat någon bugg men det borde ju gå att fixa om man vill :)