launcher pro?

Diskussion i 'Applikationer' startad av nitapparaten, 27 jan 2011.

1. nitapparaten

nitapparaten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej kalla mig hur trög som helst nu. Men vad är Launcher pro? Ja har inte riktigt fattat det. Installerade den på min O1 men märkte ingen större skillnad.
    Va är de, va kan den göra?

2. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    LauncherPro är en ersättare för det gränssnitt som följde med din telefon. Du har inte skrivit in vilket märke på teefon du har i din profilinfo, men om det är t.ex. en Samsung så heter det TouchWiz och en HTC så heter det Sense.

Om du kör LP istället så ser telefongränssittet lite annorlunda ut. Listan med alla installerade program är annorlunda, dockan med program längst ned ändras m.m.

När du installerat LauncherPro så frågar telefonen vilken Launcher du vill använda och dessutom finns en bock där du kan markera att använda den här som standard. Jag misstänker att du bockade i den bocken och sedan klickade du på ikonen för din vanliga launcher och därför ligger nu LauncherPro oanvänt och allt ser ut som vanligt.

Enklaste lösningen är nog att avinstallera LauncherPro och sedan installera den på nytt och sedan välja den i rutan jag pratade om ovan. Om du låter bli att markera bocken till att börja med så kan du ju känna om det är nåt för dig - den kommer fråga igen nästa gång du går ut ur ett program så då kan du bestämma dig då.

3. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    eller ladda ner och kör "home switcher" så kan du välja vilken du vill använda. LP är mycket trevlig eftersom du kan ställa in den personligt. Men räkna med att lägga några timmar... :)