Launcher problem

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Umaycry, 29 jun 2011.

1. Umaycry

Umaycry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har precis köpt min Sensation och sitter och ska ordna allting så att det är som jag vill ha det men har lite problem med olika launchers. Har provat med både launcher pro och zeam launcher och ingen fungerar bra.

Launcher pro laggar vid öppning, den stannar till 2 gånger varje gång man ska öppna den och 1 gång när jag stänger den för att komma till hemskärmen. men att scrolla när man väl öppnat den fungerar bra.

Zeam Launcher fungerar bra vid öppning och stängning men laggar ohyggligt vid scrollning bland applikationerna.

Jag tycker det verkar väldigt konstigt eftersom HTC Sense flyter på utan problem och just Zeam är ju känt för att inte kräva något av telefonen.

Är det någon annan som har en launcher som fungerar bra att tipsa om eller har stött på liknande problem?

2. Hellboy

Hellboy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

GoLauncher? Den kör jag på min ZTE Light v9. Orkar den så orkar väl alla?

3. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Den bästa launcher jag känner till är launcher pro. Men den körde jag för att jag hade en samsung galaxy men älskade sence. Sence är väldigt likt launcher tycker jag.
    Jag funderar på att köpa en sensation men kommer inte vilja byta bort sence.

4. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Sense är en launcher, om du menar att Sense är likt launcherpro så är det inte speciellt likt.

5. Umaycry

Umaycry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo jag gillar Launcher Pro, har tillochmed betalat för den till min Hero förut men som du kan läsa i min post laggar det tyvärr när jag öppnar och stänger app drawern.

Tack så mycket för tipset, jag ska prova! Trots de skitfula printscreensen i market :P och nej, prestandan i telefonen är det inget fel på...vet verkligen inte varför skiten laggar.

6. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag fixade lagget genom att göra detta:
    1. Välj LauncherPro som standard launcher (tryck home och välj att alltid använda Launcherpro).
    2. Döda processen com.htc.launcher eller starta om telefonen.

Processen com.htc.launcher tog upp 90MB RAM för mig.
    Om du valde att döda processen så kommer den troligen att startas igen (direkt eller efter ett tag) men kommer bara ta upp 30MB RAM, efter ett tag så kommer operativsystemet att fatta att den inte behövs längre och då stänga ner den själv.
    Jag har nu kört med Launcherpro i cirka en vecka och com.htc.launcher körs inte för mig längre.

Mars Mountain och Umaycry gillar detta.
  7. Umaycry

Umaycry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack! Det löste problemet! lite dumt att den ligger kvar i bakgrunden men det är väll mera HTC's fel än Android i sig.

8. lxsu

lxsu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

LauncherPro laggade satan för mig också. Men det ordna sig när jag plockade bort Sense (Rosie) - paketen. Som någon redan påpekat här så beror det ganska troligen på att båda ligger och kör samtidigt. Idag har jag rootat och kört in customROM och använder mig av LauncherPro. Fungerar felfritt och flyter hur fint som helst. Emellertid så kan jag rekommendera dig att testa ADW också. Jag fastnade för den då jag körde CM7 på min Desire. Dock är de ganska lika.