LauncherPro Plus kraschar gång på gång.

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Enkido, 29 mar 2011.

1. Enkido

Enkido Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.
    Jag har ett akut problem med min Galaxy S.
    Jag har installerat LauncherPro plus och använder den som standard launcher. Jag ville lägga in LauncherPro's widgets och därför utökade jag till 7 desktops. Det krävdes en omstart av LauncherPro för att ändringarna börjar gälla. efter omstarten får jag ett meddelande om att LauncherPro har stoppats oväntat. Försök igen. Och man kan framtvinga stängning eller rapportera. Jag har rapporterat och fått samma beteende igen. Jag har tvingat fram en stängning och samma sak händer igen. Efter tvingad stängning försöker den starta med LauncherPro (eftersom den är standard launcher) och den kraschar direkt.
    Alltså mina desktops är tomma. jag kan inte trycka fram menyn eller gå in på inställningar för att ändra till standard launcher.
    Hur kan jag gå vidare.
    Jag ville göra en factory reset. Eftersom jag inte kan göra det via menyn så försökte jag med att från avstängt läge trycka på Volym Ner knappen samtidigt som jag trycker på power knappen. Men jag kommer inte till någon meny där jag kan resetta, utan telefonen startar bara och kraschar efter att jag matar in pin koden.
    Hur ska jag göra?
    All hjälp uppskattas... Det är verkligen akut.

2. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

recovery mode kommer du in i om du håller volym UPP, home knapp och power, volym NED gör att du kommer till download mode vilket är till om man ska flasha in roms etc. Det är Recovery mode du ska in i alltså så testa det istället.

3. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Har du testat att avinstallera lp, och sen installera igen?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. Enkido

Enkido Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet är att jag inte kommer åt mina program så att jag kan avinstallera LP.
    Men nu har jag löst det. Jag hade lite tur, launcherpro har en snabbmeny längst ner (Där kan man lägga shortcuts till olika program). Den verkar fungera fortfarande. Och som sagt jag hade tur att jag la in en shortcut till market vilket gör det möjligt att avinstallera LauncherPro plus. Så det är löst. Det roliga är att efter avinstallationen så återgick det till den tidigare launchern som i mitt fall var gratis versionen av LauncherPro. Och den fungerar alldeles utmärkt. Det är bara det att den saknar egna widgetar.