Recension: Leagoo Z5 40$ telefon = 340kr Android 6.0 5tum.

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av zaq, 9 jul 2016.

1. zaq

zaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Köpte en Leagoo Z5 som leksak. Tycker det är kul när saker är överkomligt för alla. I alla fall 1gb ram, 8gb lagring och minneskort. Den duger till ganska mycket och ger väl egentligen hur mycket som helst för de pengarna. Otroligt vad bra de billigaste telefonerna blivit.

Leagoo Z5 är i klass med Moto G i benchmark och levererar en rätt snabb upplevelse. Skärmen är 5 tum och 480/850 upplösning har relativt fina färger och inte sämsta vinklarna. Den kommer med displayskydd. Kameran på 5 mpix tar hyfsade bilder ute, ok för dokumentation, men inga i klass med bättre telefoner. Gör inga förstoringar! Den har dubbla fotolampor... och 2 mpix fram.

Skalet är givet ganska plastigt men ser i vissa ljus ganska ok ut. Knapparna känns bra. Responsen i skärmen är hyfsad normalt, men gör inte som mig i filmen, då funkar det inte bra. Och visst laggar det en hel del. Men varken så mycket eller hårt som jag trodde.

Batteriet på endast 2000mah håller hyfsat för storleken, Det fick 1617 i geekbench med 6 timmar och 4 minuter runtime, från 100 till 20% av batteriet kvar. Nästan exakt samma som Moto G av första generationen även här.

Jag har tillverkat en liten och fruktansvärt dålig preview film på youtube som kan ses här. (finns sämre?)
    Fråga gärna om ni vill något.

Last edited: 9 jul 2016
    bernard gillar detta.
  2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Dom börjar bli billiga men då hade jag nog hellre lagt till 200kr och fått en som är full metal body med finger print scanner i detta fall xfire 2 bluboo. Som andra alternativ Umi London (den har dock ingen finger scanner). Har beställt en xfire 2 och är under leverans. Vad jag fått höra och se så känns den väldigt premium för 500kr :)

bernard gillar detta.