Skapa konto på EUW och inte East.
Kan skriva mer ikväll men detta det viktigaste från start så att säga. Om du nu inte gärna vill spela med Öststaterna :-P Norden har konstigt nog blivit tilldelat Ryssland osv när vi kanske känner oss mer hemma med folket i England, Frankrike osv.
Du kan aldrig köpa dig färdigheter eller liknande utan bara kosmetiska. Jag har lagt några hundra nu men det är bara för att jag tycker det är värt det :-)
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Edit, kan lika gärna skriva lite mer.
Du kan komma hur långt som helst som solospelare. Ända upp i topp. Att lira rankad själv är det vanligaste men det finns möjlighet att spela 5 tillsammans plus massa andra game-modes.
Ett tips är väl att inte köra rankat första månaden så du lär känna gubbar och mekaniken i spelet. Det tar ju en stund att komma in i nya spel innan man vet vilken position man helst spelar eller vilka buskar som är bäst att warda. Sen måste du visserligen vara level 30 för att kunna spela rankat så det löser sig ändå kom jag på nu...
En sak du kan köpa för pengar är ett större pack med gubbar att lira med. Det kan ju vara rätt bra om man vill testa massa olika men om du lirar ett par matcher har du råd att köpa en gubbe med sådana poäng du får av att bara spela (fler poäng när du vinner men alltid poäng). En gammal summoner kostar väl kanske runt 500rp (sådana poäng du spelar ihop) och en ny runt 6500. Per match du vinner får du kanske 100 och säg 50 för en du förlorar. Sen får du mer om du gör bra ifrån dig osv.
Nybörjartips tycker jag är att surfa in på Twitch och kolla på lite streams! TheOddOne har en stream som jag gillar skarpt. Han kör ofta jungel men lite av varje. Hela klanen TSM bor i ett hus tillsammans och alla streamar så du kan byta lite mellan dem.
Finns en del på Youtube också vilket kanske är roligare i början eftersom du inte är proffs ifrån första dagen. Sykkuno tror jag en snubbe heter som jag kollade massvis på i början när jag precis installerat spelet. Han förklarar mer vad gubbarna gör osv. Han är bra men inte så bra som de i TSM som lever gott på att spela spelet
Nu har jag ordbajsat nog!
Edit 2, just det. Sativa är roligare än Indica när du spelar

Click to expand...