LED lampa (rgb 16 färger). Glas trasigt

Diskussion i 'Off Topic' startad av Decemberett, 27 sept 2015.

1. Decemberett

Decemberett Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

Hej.
    Jag har en lampa som nämns i rubriken. Nu är det så att det yttre glaset på den har spruckit. . Finns där risker med att använda de trots trasigt glas? Då det inte riktigt är som en vanlig lampa (?) Läst att LED ska slängas direkt i alla fall ..
    svar någon?

Tack på förhand

Last edited: 27 sept 2015
  2. iterva

iterva -_- Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 938

MINA ENHETER

Borde ju inte vara några konstigheter, har nåt år sen sett diskussioner att man ändå ska kasta dom då LED dioderna i denna typ av lampor är av ganska intensiv styrka och vid direkt sken i ögon utan diffusor (glaset) skulle kunna orsaka irritation eller värre.
    Då jag väljer säkra före "osäkert" så skulle jag kasta den och speciellt då numera det inte är nån jätte kostnad att köpa en vad som ser ut att vara en kina lampa från första början.

3. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    8 320
    Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det finns också en risk att komma åt strömförande punkter på kretskortet eller i anslutningarna till lysdioderna om höljet är trasigt.

4. Crown

Crown Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 227
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Per definiation så är väl uteglaset mest för att det ska likna en vanlig lampa, så bör inte vara några problem alls så länge den inte är vass eller sitter dåligt till. Själva lampan är ju flertalet dioder i en "lampform".