Led lyser rött?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Erpatjoff, 18 jan 2011.

1. Erpatjoff

Erpatjoff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej! Jag har nu varit på semester ett tag i Karibien och upptäckte efter första laddningen där att den lyser rött när man laddar telefonen samt att den konstant lyser grönt när den är urkopplad. Någon som har en aning om vad som hänt?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

2. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Du har ingen app som fifflar med färgen på dioden?

3. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ingen aning... men kanske har en avsevärt högre luftfuktighet något med saken att göra...? bara gissar...

4. Erpatjoff

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Näpp inte vad jag vet, men det är rätt irriterande faktiskt. Suger säkert lite batteri också! Är ju hemma nu så det där med luftfuktighet vet jag inte

5. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Vet inte om Palle skojar med dig, men jag tror han lite "omständigt" menar att
    det kan rör sig om en fuktskada, vilket gör att telefonen beteer sig underligt.

Fuktskada är ju faktiskt inte omöjligt och kan ge t.ex. skärmfel eller att led lyser
    hela tiden eller med fel färg. (kortis)

6. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Du skulle ju kunna göra en hard reset ifall det rör sig om ett mjukvarufel.

7. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Visst var det en fuktskada jag talade om... sorry att jag skrev det lite "omständigt"... När jag var i karibien för länge sedan vill jag minnas att luftfuktigheten tidvis var väldigt hög och bildade kondens på allt (typ glasögon när man kom ut ifrån ett rum med AC...) således gissar jag att en glasbit (som skärmen på en desire) borde kunna ge samma effekt... Men som sagt så är det där med fuktskada en ganska vild gissning.

Att det skulle dra mer batteri tror jag inte du kommer märka av då den lilla dioden drar så vansinigt lite ström om man jämför med till exempel en 3,7" skärm eller en CPU på 1 ghz... där emot om det är extremt störande så kan du ju alltid göra som OneMIllion föreslår och köra en hard reset, men då försvinner allt som du har på telefonen (inte sdkortet) eller sådant som ligger på ditt google-konto (mail och antagligen kontakter etc.)

8. Erpatjoff

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ska nog pröva en hard reset faktiskt, den är lite irriterande faktiskt. Den vägrar lysa grönt när batteriet är fulladdat eller vid notifikationer också