LeEco i kris "börjar få slut på pengar" efter USA expansionen

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Oceanic, 9 nov 2016.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 328
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    LeEco har expanderat för snabbt och tydligen var det största misstaget att expanderas till usa. Jag inklusive många andra hade ju bilden av att LeEco var ett företag med nästintill oändliga ekonomiska resurser, men nu visar dig sig alltså att då inte är fallet.

LeEco är ett stort företag verksam i många olika brancher så jag inte hur stor del är smartphone försäljningen men, Le Pro3 och LE S3 har varit ute på marknaden sedan september dom har sålt runt 3 miljoner telefoner i år men väntar att det blir runt 15 innan årets slut.

LeEcos affärside var att sälja telefoner med förlust men att tjäna in förlusten genom att sälja digitala tjänster.
    Jag tror denna modell har funkat bra i kina där deras tjänster är populär, men i usa däremot är det netflix som gäller..

Last edited by a moderator: 9 nov 2016
    cobben gillar detta.
  2. ambassaden

ambassaden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    3, Telia
    Det förklarar en hel del. Jag har länge funderat på hur de kan ha så billiga telefoner. Produktionskostnaden för den här telefonen borde vara 170-220 dollar. Bara själva Snapdragon 820 kostar ca 70 dollar.

Som jämförelse är produktionskostnaden för Galaxy S7 250 ca 250 dollar.

Tror inte det är en framkomlig väg att sälja telefoner med förlust utanför Kina

bernard gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 296
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan inte klistra in fullständiga artiklar från andra sajter - det är ett upphovsrättsbrott och mot sajtens regler. Du kan däremot välja ut enskilda stycken/citera om källhänvisning/URL finns.

Artikeln är borttagen från inlägget. (Beklagar att behöva vara jobbig :) )

Last edited: 9 nov 2016
    conny85 gillar detta.