Legend till salu, S-OFF (AlphaRev), Root

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av efex, 31 dec 2010.

1. efex

efex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Som topic. En HTC Legend i bra skick. Den är S-OFF (AlphaRev), Clockworkmod recovery flashad (behövs ej separat på sd-kort som update zip längre). Kommer med antingen "standard" HTC Froyo med ROOT eller Cyanogenmod 6.1 stable (ROOT) - vilket som önskas. Medfljer även en bordsladdare, värde hela 200kr! ;) Installerar även SetCPU på telefonen och ställer in den på ondemand 124MHz upp till 787MHz vilket är vad just denna klarar av. Telefonen blir alltså överklockad vid behöv, vilket gör den snabbare än en "standard" Legend. Standard frekvens är 600MHz. Oroa dig inte för batteriet - Den räcker längre vid normalt användande då telefonen får ner till 124 istället för 245MHz nbär den inte används. Och låses inte på 600MHz så fort man startar skärmen då den hastigheten inte alltid behövs.
    Även ett 8GB SDHC medföljer.

Köpt från halebop maj 2010 - mycket välvårdad. Säljes pga. att min syn är värdelös och har därmed svårt att läsa på den (blodpropp i ögat, diverse operationer och laserbeh. utförda), ska inhandla en med större skärm. Pris? 3000:- plus eventuell frakt. Finns i Göteborg.

Frågor? Fråga på ;)

Last edited: 31 dec 2010
  2. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

flytta till off topic > köp och sälj

skulle behöva en rejäl prissänkning om detta skulle vara intressant

3. efex

efex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Ah, där låg den, letade men hittade inte köp o sälj.. letade rätt dåligt känns det som :/

Priset är högre pga. S-OFF. En rätt stor risk man tar när man patchar HBOOT, många som brickat i det läget. Men rpiset är alltid diskuterbart.