Legend Vs. Hero

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av bjerkhoel, 5 apr 2010.

1. bjerkhoel

bjerkhoel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Har en Hero men är lite sugen på en Legend. Om det är någon som redan tagit steget, laggar legend ofta när man ska skriva sms t.ex? eller laggar den när man gör något annat?

Helt enkelt vill jag veta om legend är betydligt bättre än Hero eller bara en snyggare design liksom. Står och funderar på en legend, men pga. processorn finns även desire med på ett hörn (dock tkr jag den verkar vara lite för stor)

/ Christofer

2. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jag har ingen Legend men om du tycker att Hero är laggig bör du testa att roota den, jag gjorde det nyligen och sedan dess känns telefonen betydligt rappare. Och om det laggar när du skriver sms kan du testa att stänga av vibration när du skriver.

3. bjerkhoel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rootade den med instantroot och använde mig av overclock-widget för att låta processorn arbeta maximalt när skärmen är på och så lite som möjligt, utan att det laggar, när skärmen är avstängd (Guiden finns i ett forum här någonstans). Har även stängt av vibratorn, men satt på ljud istället.

Kan laggen jag upplevt berott på att jag bara hade 19 mb ledigt internminne?

4. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Menar du att laggen blev mindre sedan du använde instantroot. Sedan borde inte lagget bero på det interna minnet i telefonen. Det bör egentligen bara bero på hur på många program som är igång för tillfället och hur många av de som är aktiv.

5. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2

Min Hero blev sjukt mycket segare när jag hade lite internminne kvar. Sen när jag tog bort så jag fick mer internminne så vart den mycket snabbare.

6. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Intressant, jag spekulerade i vad jag tyckte skulle vara logiskt. Det där är nästan värt att undersöka lite

7. bjerkhoel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja laggen blev mindre tycker jag men de märktes ändå ganska ofta...

Last edited: 5 apr 2010
  8. Pata

Pata Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Helt klart har det betydelse på hur mycke fritt minne du har i telefonen.

Men mitt tipps är att du Rootar och lägger in
    [ROM] elelinux_2.1_ROM_nexus [ROM]

Den är snabbaste och stabilaste ROM som finns ute. Jag ligger aldrig under
    50mb fritt med denna ROM.

Jag testade Elellinux_Legendary_v1.2 och den är bra.
    Men den hanterar inte minet så bra som elelinux_2.1_ROM_nexus.

Vissa tycker den är bättre och det är en smaksak. Men det är en slags bugg med i den Romen så dukan få få svårt att få vädret Widget att visa rätt ort som jag tyckte var störande.

Men testa dom 2 olika ROM:s som jag har föreslått så kommer du få fart på din Hero..

/ Pata

9. bjerkhoel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack!

Men tror ni att det är värt att uppgradera sig till legend eller kommer den lite snabbare processorn inte göra någon skillnad? och när jag ändå frågar lite saker, stödjer legend openGL ES 2.0 hårdvarumässigt?

10. tomcat

tomcat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har också funderat på en Legend (har en rootad Hero idag)... Jag tycker rent spontant att Desire är aningen stor, en legend känns med hanterbar - isynnerhet med enhandsfattning. Lite snabbare processor, lite mer minne, amoled-skärm, mycket snyggare skal (snyggaste telefonen idag?). Men jag vill ju kunna roota den och trixa med egna ROMs. Det är lite pyssligt att göra på en Legend idag, så jag väntar nog ett tag.

11. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker Hero är en grym mobil, men jag tycker utförandet känns billigt. Till och med min Tattoo känns mer gedigen än den Hero jag lånade tidigare, och det var en ny Hero. Min poäng är att Legend följdaktligen också lär vara grym - men med en mycket bättre, kvalitativ feel. Hade jag haft en Hero hade jag nog inte bytt upp mig dock, och Legend är dessutom lite väl stor för min smak, men jag skulle tro att Legend blir mitt nästa inköp, förmodligen efter sommaren.

12. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Legend har väl varken OGL ES 2 eller möjlighet till flash om jag minns rätt? De skulle väl bara fungera på Snapdragonplattformen?