Legenden har blivit buggig och långsam

Diskussion i 'Legend' startad av Kreew, 5 aug 2010.

1. Kreew

Kreew Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjingeling!
    Jag har haft min HTC Legend sen april nu, och varit sjukt nöjd med den hittils, men nu på senare tid har den blivit mer och mer långsam och mer och mer buggig.

Jag hade ett tag problem med att det tog 20-30 sekunder innan mina samtal började kopplas fram (alltså tills signalerna började komma), det löste sig själv efter några veckor, men nu är det så att mina SMS har börjat krångla. De lägger sig i fel ordning, t.ex. om jag skickar ett sms till min kompis, och kompisen svarar samma minut så lägger sig det smset före mitt i listan, vilket blir ganska irriterande efter ett tag, speciellt eftersom den börjar göra så nu även när det är 1-2 minuter mellan smsen.

Men iallafall, det som är mitt stora problem är att mobilen har blivit rätt långsam, jämfört med vad den var innan. Brukar alltid bli bättre när jag använder advanced task killer dock...

Är det nån som har några förslag på vad jag kan göra? Är reset det enda eller?

Hittade ingen tråd med samma innehåll, men om det finns en så får ni gärna ta bort den här tråden.
    //Kreew

2. roxpace

roxpace Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En snabb standardfråga, sen April har du installerat ett antal appar kan jag gissa och vissa SMS och telefoniappar ?

Prova med att avinstallera först alla sådana, även såna som Zaps Hitta, Eniro, Vem Ringde samt telefoni appar som Tedd's Droid Tools och Phone Tools.

3. Kreew

Kreew Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inga sånna appar alls, hade eniro, men tog bort den direkt för den krånglade. Tankade nyss handcent sms och där lägger de sig i rätt ordning, men vill egentligen ha orginal sms-funktionen eftersom jag tycker den har ett skönare gränssnitt. Är det någon som har samma problem?

Sen angående att den har blivit långsam - det löste jag genom att ta bort antivirus-appen som var totalt värdelös, kanske skulle tänkt på det innan jag postade, sorry för det.

//Kreew

4. Kotd424

Kotd424 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hände mig samma sak i princip. Återställde sen funkade det fintfin...:)

5. Helge

Helge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Då jag har samma problem å känner mig riktigt korkad må ja ställa en fråga. Hur återställer man telefonen? Alltså så att den ser ut som att den kom direkt från fabriken.

6. Kotd424

Kotd424 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

7. ricgus3

ricgus3 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har samma problem. det jag märker mest är att när jag ringer tar de hundra år innan de reagerar på att jag vill "avsluta samtal". men jag har avinstallerat massa appar nu och det flyter på bättre

8. Kreew

Kreew Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ang. sms:en har jag varit i kontakt med HTC, och de sa att det vet om problemet och att de kommer fixa det till nästa uppdatering.

Har även fått ca 100 kopior av massa kontakter som gör att så fort man behöver använda kontaktlistan, t.ex. när man ska sms, så tar det skitlång tid och det tar upp massa minne i telefonen. Väntar på svar från dem där eftersom det de sa först inte funkade, och sättet folk har löst det på verkar inge vidare i mina ögon, så jag väntar på vad HTC säger. Skriver här när jag vet mer :)

//Kreew

9. Milky Way

Milky Way Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    Kreew: Facebook-kontakter eller?

Den nya uppdateringen till facebook är känd för att vara buggig. Avinstallera den helt enkelt. När du avinstallerat den så är det alltså uppdateringen som avinstalleras och du får kvar den som följde med.

Dock kanske du måste ta bort alla duplikat av kontakter på något annat sätt. Vet ej hur.

10. Kreew

Kreew Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om det är Facebook for HTC sense av HTC corporation du menar så har jag redan version 1 av den, men nu när du säger det så kan det vara så att problemen har kommit när jag har installerat en annan Facebook-klient, kanske är den officiella till och med. Tog bort den iallafall, och mycket riktigt så är kontakterna kvar och de går inte att ta bort i radera-listan...

11. Milky Way

Milky Way Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    Ja, det är den officiella jag tänker på inte "Facebook for HTC sense". Den uppdaterade officiella är känd för att orsaka många kopior av kontakter.

12. Deathgasm

Deathgasm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De får ta och lyfta arslet ur vagnen och releasa Android 2.2 till att börja med. :-P Det fixar säkert problemet! ;-)

13. Kreew

Kreew Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sannerligen herr Orgasm of Death, men det är ju inte så jäkla kul att ha den buggigaste telefonen i androidvärlden under tiden ;)

Om man gör en back up och sen fabriksåterställning, tror ni buggen med kontakterna löser sig då, eller är det meningslöst att testa?

//Kreew

14. Deathgasm

Deathgasm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har faktiskt också erfarat att den känns otroligt seg. Men det hjälpte med att göra som tidigare personer hade påpekat, att avinstallera appar man inte använder.

Sedan kan det väl vara andra appar som man har kvar som man har godkänt rättigheter till att kolla samtal, då ska ALLA sådanna appar in och fiffla varje gång du ringer ett samtal.

Så ta en titt över rättigheterna till dina appar, det kanske är ett flertal som behöver rättigheter till samtalsrelaterade funktioner och då är det inte så undra på att den blir seg. :-\

15. Kreew

Kreew Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag körde hardcore och fabriksåterställde telefonen, sjukt skönt för nu flyter det på som det ska. :)

//Kreew

16. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Rensa chacher minne i dina program,meny,innställninger,program,hantera program.