Legenden tappar facebookbilder

Diskussion i 'Legend' startad av fredrichl, 21 apr 2010.

1. fredrichl

fredrichl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har gått igenom min kontaktlista och länkat dem till facebookkontakter, detta funkade fint ett tag men efter ett tag började kontakterna tappa sina bilder. Fanns inget vettigt sätt att få tillbaka dem, att välja att den skulle använda facebookbilden hjälper inte. Det enda som hjälper är att avlänka dem från facebookprofilen och återlänka dem. Då kommer bilderna tillbaka men de försvinner efter en viss tid igen.

Någon som har en idé om vad som kan tänkas vara fel?

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 618
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    kanske försöker din legend synka FB-bilderna automatiskt, och misslyckas

3. fredrichl

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Tänkte på det, jag har dock försökt synka om ett antal gånger utan att det hjälpt. En sned synkning ska väl inte kunna sabotera allt så att ytterligare synkningar inte kan reparera det?

4. superdude

superdude Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft samma problem. Men bilderna försvann bara ett tag och kom tillbaks efter ett tag (förmodligen efter någon synkning). Jag väntade till de kom tillbaka och gick in i synkinställningarna och tog bort synkningen för fb-kontakterna.

5. fredrichl

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag löste problemet, och jag antar att det är brukligt att presentera hur, jag gjorde ett antal åtgärder, är inte säker på om en eller flera ledde till att jag löste problemet, jag gissar att det var en kombination:

1.Jag tog bort facebook och kontakter från autokill, för att säkerställa att de inte dödas under synk
    2.Jag tog bort mitt facebookkonto under synk och lade till det igen.
    3.Jag gick in under min telefonbok och klickade på onlinekataloger -> facebook och lät varenda kontakts bild ladda in.
    4.Jag länkade om alla kontakter

Nu verkar det oerhört stabilt, min kvalificerade gissning är att task manager dräpte facebook och/eller kontakter samtidigt som synk sker och att det på något sätt avbröt nedladdningen av bilder.