Lenovo G5s+ eller Huawei P Smart?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Flagellant, 7 maj 2018.

  1. Flagellant

    Flagellant Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Vill köpa en nalle åt grabben, men inte för dyr - han har en tendens att slita på dem. Krav: svensk affär över disk, c:a 2000 kr.

    I nuläget verkar G5s+ och P Smart vara de bästa lurarna jag kan få över disk för det priset... någon som har någon uppfattning om vilken som är bäst eller om jag missat någon annan bra kandidat. Postorder inte intressant. Laddar in Nova det första jag gör, så MIUI vs plain inte så intressant heller. I dagsläget lutar jag åt P Smart pga kamera och större skärm med modernt bildförhållande, men G5s+ har ju å andra sidan 1G mer i ram... G6:orna kommer hamna lite över det pris jag är villig att ge när de släpps om c:a två veckor. Synpunkter, någon?
     
  2. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Har ingen erfarenhet alls av P smart, men äger en Moto G5S Plus sedan i höstas och är i vart fall mkt nöjd med den. Sjukt bra lur för pengarna. Klart dugliga prestanda och riktigt bra batteritid. Tror knappt jag ägt en telefon som är så stabil, knappt en bugg nånsin vad jag har märkt av. Men den har ju rätt rejält format om det skulle vara en deal breaker.
     
    Flagellant gillar detta.
  3. Flagellant

    Flagellant Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tack för det! Ja, den är onekligen populär. Och väl gillad av sina användare, vilket är värt väldigt mycket.